ترس آمریکا از اذعان کردن به موفقیت روسیه در جبهه‌ای دیگر

سفیر روسیه در آمریکا تاکید کرد واشنگتن از پیروزی نیرو‌های روس می‌ترسد و سعی می‌کند واقعیت را برعکس جلوه دهد.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا معتقد است که مقامات آمریکایی پیشرفت نیرو‌های روسی را می‌بینند، اما آن‌ها جرات نمی‌کنند موفقیت قاطع روسیه در آزادسازی مارینکا را تصدیق کنند.

براساس گزارش آرتی، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور اطلاع داد که نیرو‌های ارتش این کشور شهر مارینکا واقع در جمهوری خلق دونتسک را به طور کامل آزاد کردند.

 آنتونوف در مورد بسته کمکی جدیدی که واشنگتن تصمیم گرفت به کی‌یف ارائه کند هم گفت: دولت نمی‌تواند موفقیت‌های سربازان روسی را نادیده بگیرد. اما مقامات آمریکایی از اعتراف به موفقیت بزرگ روسیه در آزادسازی مارینکا می‌ترسند؛ بنابراین آن‌ها روی می‌آورند به اینکه مدعی شوند اوکراینی‌ها یک پیروزی جعلی بدست آوردند.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد که این کشور در جدیدترین بسته کمکی به اوکراین در سال جاری تا ۲۵۰ میلیون دلار تسلیحات و تجهیزات به کی‌یف ارائه خواهد کرد.

گرچه ضدحملات اوکراین که از اوایل ژوئن شروع شد و بدون دستاورد قابل توجه در روزهای پایانی سال به اتمام رسید و تلفات و خسارات بسیاری برجای گذاشت اما نیروهای روسیه در سال ۲۰۲۳ موفقیت‌های قابل توجهی داشتند که از جمله آن می‌توان به آزادسازی شهرهای آرتیموفسک (باخموت)، سولدار و مارینکا اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار