روند بازگشت بیجاشدگان در مزارشریف آغاز شد

روند بازگشت بیجاشدگان داخلی که حدود ۱۰ هزار خانواده بیجاشده در اطراف شهر مزارشریف هستند به مناطق اصلی شان آغاز گردید.

رئیس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بلخ اعلام کرد حدود ۱۰ هزار خانواده بیجاشده در اطراف شهر مزارشریف ساکن هستند که اقدامات لازم برای بازگشت آنان به مناطق اصلی شان روی در حال انجام است.

اسدالله وفا، رئیس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بلخ، روند بازگشت بیجاشدگان به شهرک مولانا جلال الدین محمد بلخی در قریه سیاه گرد ولسوالی نهرشاهی این ولایت را افتتاح نمود.

وی افزود که شهرک مولانا جلال الدین محمد بلخی واقع در شمال شهر مزارشریف حدود ۳۱۰۰ جریب زمین می‌باشد که ساکنان این شهرک بر اثر جنگ ها مجبور به کوج اجباری گردیده اند.

وی تصریح نمود که مکاتب، مراکز صحی، مساجد، مراکز اجتماعی و خانه های مسکونی مردم بر اثر جنگ ها در این شهرک تخریب شده و این شهرک از ده سال بدین سو سکنه نداشته اما طالبان مصمم است تا تخریبات را ترمیم نماید و زمینه زندگی را برای مردم فراهم سازد. 

رئیس امور مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بلخ گفت: اقدامات لازم برای بازگشت حدود ۱۰ هزار خانواده بیجا شده شهر مزار شریف به مناطق اصلی شان گفته شده است.

طی ۴ دهه جنگ در کشور هزاران خانواده از مکان اصلی شان بیجا و در داخل و بیرون از کشور مهاجر شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۰:۰۸ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
خیلی خبر خوب است .وطن را بسازید که هیچ جایی همانند وطن برای انسان نیست .هرکه از وطن دور شد اونوقت می فهمد معنی وطن وکشور خود را .