یوناما:

به دنبال همکاری نزدیک با هیئت حاکمه افغانستان هستیم

رئیس دفتر کابینه طالبان با رئیس بخش سیاسی دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و نماینده بانک جهانی دیدار و گفتگو گفت وگو کرد.

رئیس دفتر کابینه حکومت طالبان با رئیس بخش سیاسی دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) و نماینده بانک جهانی درباره ارائه کمک‌های بین‌المللی به کابل گفت وگو کرد.

در این دیدار «اسکات اسمیت» رئیس بخش سیاسی یوناما اعلام کرد به دنبال همکاری نزدیک با حکومت افغانستان برای ارائه خدمات بنیادی به افغانستانی ها به منظور ریشه‌کنی فقر است.

اسکات اسمیت نماینده بانک جهانی در این دیدار با اشاره به پیشرفت قابل توجه افغانستان در بخش اقتصادی گفت: ما به همکاری‌ با افغانستانی‌ها در زمینه‌های بهداشت عمومی و برنامه‌های بشردوستانه ادامه می‌دهیم.

اسمیت فعالیت‌های افغانستان علیه مواد مخدر را قابل تقدیر خواند و افزود: به زودی دو نشست در رابطه با افغانستان در نیویورک و بروکسل برگزار خواهد شد.

مولوی ذاکر رئیس دفتر کابینه طالبان هم با تشکر از کمک‌های یوناما و بانک جهانی گفت: بسیاری از مردم افغانستان با مشکلات اقتصادی روبرو هستند که رفع آن ملزم به ادامه و افزایش کمک‌های جهانی است.

ذاکر رفع تحریم‌های بانکی را گامی مهم در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشورش برشمرد و اذعان داشت: افغانستان در بخش‌های زراعت، بهداشت و درمان و بازسازی زیرساخت‌ها همچنان نیازمند حمایت‌های بین‌المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.