مشکلات بام ایران روی میزگرد اعضای شورای اسلامی شهرکرد

مشکلات شهرکرد در حوزه‌های مختلف در نشست علنی شورای اسلامی این شهر مطرح شد تا بررسی و احصا شود.

یوسف صادقی نائب رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: زمین مورد نظر برای راه‌اندازی مجتمع دامداری‌ ناحیه غرب شهرکرد مشخص شده، اما هنوز زیرساخت‌های آن تامین نشده و نیاز است تا مسئولان متولی برای راه‌اندازی این مجتمع اقدامات لازم را انجام دهند.

وی تغییر الگوی کشت و ساماندهی مصرف آب در زمین‌های کشاورزی دشت شهرکرد را ضروری دانست و افزود: جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری و شهرستان شهرکرد برنامه علمی، عملیاتی و اجرایی خود در این خصوص را ارائه دهد.

محمدرضا بیاتی رئیس کمیسیون شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهرکرد اضافه کرد: زمین مورد نیاز برای راه‌اندازی مجتمع دامداری‌های ناحیه غرب شهرکرد سال‌های قبل تامین و مشخص شده، اما همچنان عملیاتی نشده است.

وی تاخیر در راه‌اندازی این مجتمع را باعث بروز مشکلات بهداشت محیط اعلام و تاکید کرد: این طرح در قالب مجتمع پرورش اسب هم پیگیری شد، اما به نتیجه نرسید.

بیاتی گفت: شهروندان و دامداران ناحیه غرب شهرکرد از مجموعه مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی به‌طور مستمر درخواست تامین زیرساخت‌ها و صدور مجوز‌های قانونی برای راه‌اندازی مجتمع دامداری‌های ناحیه غرب مرکز استان را دارند.


بیشتر بخوانید


ماشاءالله ایزدی رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، ایثارگران و بانوان شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: انتقال دام‌های زنده به بیرون از شهر و ایجاد مجتمع دامپروری در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا شهروندان، دامداران و مسوولان مدیریت شهری در شهرداری و شورای اسلامی درخواست رفع مشکل زمین مجتمع دامداری‌های این ناحیه هستند.

ایزدی یادآور شد: تسریع در روند توسعه گلخانه‌ها و ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای در شهرکرد جزو خواسته‌های اصلی مدیریت شهری از مجموعه جهادکشاورزی است.

وی افزود: این مهم در صرفه‌جویی منابع آب، بهبود مدیریت مصرف آب، اصلاح الگوی کشت، افزایش تولید، اشتغال‌زایی بالا، کاهش نرخ بیکاری و رونق اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

علی شریفی مدیر جهادکشاورزی شهرستان شهرکرد مساله اصلی در تاخیر راه‌اندازی مجتمع دامداری‌های ناحیه غرب مرکز استان را نبود تخصیص آب دانست و اضافه کرد: البته تاکنون کسی به‌عنوان نماینده دامداران منطقه برای پیگیری موضوع معرفی نشده است.

وی اصلاح الگوی کشت را به‌عنوان دغدغه‌ای طولانی‌مدت برای مسوولان جهادکشاورزی به‌ویژه در دوران بروز تنش آبی اعلام و تاکید کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های شهرستان شهرکرد امسال با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) اجرایی شد.

شریفی با اشاره به آغاز طرح کشت قراردادی گندم به‌لحاظ راهبردی محصول و وجود زیرساخت‌های خرید آن در دولت افزود: در این طرح یک‌هزار و ۸۰۰ هکتار گندم آبی در شهرستان شهرکرد کشت شد.

وی به اولویت داشتن فعالان این طرح برای دریافت تسهیلات و بسته‌های تشویقی اشاره و تصریح کرد: از ابتدای سال‌زراعی جاری تاکنون ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد با بهره‌مندی از تسهیلات بلاعوض به سیستم آبیاری نوین مجهز شده‌اند.

شریفی سطح گلخانه‌های کشاورزی شهرستان شهرکرد تا سال قبل را ۱۹ هکتار دانست و یادآور شد: هم‌اکنون ۳۲ هکتار گلخانه در این شهرستان فعالیت دارد و به‌زودی بهره‌برداری از هشت هکتار دیگر آغاز می‌شود و تا پایان سال ۱۴۰۴ سطح گلخانه‌های کشاورزی این شهرستان به ۱۵۰ هکتار افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای توسعه همه‌جانبه شهرکرد اظهار داشت: مسیر قانونی برای توسعه شهری بسته نیست.

گفتنی است؛ اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری با کلیات طرح سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری شهرکرد مبنی بر فروش پنج دستگاه اتوبوس فرسوده و خرید اتوبوس‌های جدید به‌جای آن‌ها موافقت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۲۰:۵۸ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
از سد کارون چهار استان بفکر انتقال آب هر چه زودتر به دستهای استانمان باشید واقعا چقدر کند و بی عرضه اید
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۲۰:۵۶ ۰۱ اسفند ۱۴۰۱
یکی از مشکلات استان اختصاص صدها دستگاه ماشین آلات سنگین راهداری و راهسازی و برف‌خور و برف روب است مسولان استان و نمایندگان بختیاری و زاگرس مرکزی حالا از خواب غفلت بیدار شوند و اینهمه محرومیت را ببینند و دریابند
آخرین اخبار