عوارض ساختمانی در بوشهر به شدت کاهش می‌یابد/ پیمان ۹۰ میلیارد تومانی برای تکمیل تقاطع شهید سلیمانی

رئیس شورای شهر بوشهر وعده داده است، عوارض ساختمانی در این شهر که ۶۰ برابر شده بود، به شدت کاهش پیدا کند و نسبت به سال گذشته ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با توجه به مطالبه مسجدی‌های بوشهر با عنوان « ۴۸ ماه خدمتگزاری، ۴۸ جلسه پاسخگویی در ۴۸ مسجد»، نخستین جلسه پاسخگویی اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر در مسجد امیرالمومنین(ع) محله سرتُل این شهر برگزار شد.

اعضای شورا، بعد از اینکه اهالی محل و مطالبه‌گران مسائل را مطرح کردند، پاسخ های لازم ارائه دادند.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر تاکید کرد: از روز اول اعلام کردیم ما شورای شهر هستیم نه شورای شهرداری و در همه زمینه‌ها در کنار مردم هستیم و تلاش و هدف ما کسب رضایت مندی شهروندان بوشهری است.

جعفر پورکبگانی افزود: همزمان با ورود ما به شورا با توجه به موج شدید پنجم کرونا در استان، دو میلیارد تومان برای درمان بیماران کرونایی تصویب کردیم و همچنین در راه اندازی یک مرکز درمان سرپایی در مدرسه حوزه علمیه الزهرا مشارکت کردیم.

او با اشاره به تشکیل جلساتی برای بررسی مشکلات آرامستان جدید بوشهر ادامه داد: در پی این جلسات، ساخت جاده دسترسی به آرامستان آغاز شد و مشکلات آب و برق نیز تقریبا حل شده است. یک آمبولانس نیز خریداری خواهد شد و در حال برنامه ریزی برای حل سایر مشکلات آرامستان هستیم.

سازمان عمران و بهسازی شهرداری تشکیل شود

رئیس شورای شهر بوشهر گذر سرتل به نیروگاه اتمی را یکی از خروجی‌های مهم این شهر خواند که مبلغ ۱۳میلیارد تومان اعتبار استانی آن در حال برگشت خوردن بود و حالا با پیگیری‌های صورت گرفته این اعتبار باقی ماند و با انتخاب پیمانکار در روز‌های آینده تجهیز کارگاه بخش دو این جاده انجام می‌شود.

پورکبگانی تشکیل سازمان عمران و بهسازی شهرداری را ضروری دانست و بیان کرد: این سازمان می‌تواند نقش مهمی در توسعه و عمران شهری و کاهش هزینه‌ها داشته باشد.


بیشتر بخوانید


او با تاکید بر توجه به درآمد‌های پایدار در شهرداری گفت: کارخانه آسفالت یک سرمایه ارزشمند است که بدون استفاده مانده و باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح به درآمدزایی برسد، حتی می‌تواند نیاز‌های سایر شهرداری‌های استان را نیز تامین کند.

رئیس شورای شهر بوشهر، افزایش ۶۰ برابری عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۰ را یکی از دغدغه‌های جدی شورا عنوان کرد و افزود: جلساتی در این زمینه برگزار و مقرر شد شهرداری لایحه کاهش عوارض را هفته آینده به شورا ارسال کند و ما این لایحه را که افزایش۳۰ تا ۴۰ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۹ خواهد داشت تصویب خواهیم کرد.

پورکبگانی برخورد با ساخت و ساز‌های غیرمجاز، توجه به وضعیت پسماند شهر و جمع آوری سگ‌های بدون صاحب را از دیگر برنامه‌های شورا دانست.

ساخت بخش دوم گذر سرتل به نیروگاه به زودی آغاز می‌شود

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر نیز گفت: شهرداری، گذر سرتل به تنگک را به دو بخش تقسیم کرده است که بخش اول شامل ۲ کیلومتر از ابتدای سرتل به سمت آرامستان و بخش دوم شامل ۱.۸ کیلومتر از تنگک سوم به سمت سرتل است.

وحید نیک‌روش افزود: پیمانکار بخش دوم این گذر، با اعتبار ۳۴ میلیارد تومان انتخاب شده و با تجهیز کارگاه عملیات ساخت آن آغاز می‌شود. مناقصه بخش اول این مسیر و انتخاب پیمانکار هم به زودی برگزار می‌شود.

او آسفالت کوچه‌ها و معابر را یکی از مطالبات جدی شهروندان برشمرد و ادامه داد: برای اجرای این طرح در منطقه ۲ شهر بوشهر۱۰ میلیارد تومان و در منطقه ۱، ۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده است و آسفالت کوچه‌های تعیین شده به‌زودی شروع می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بوشهر از برگزاری مناقصه تقاطع شهید سلیمانی و انتخاب پیمانکار آن خبر داد و بیان کرد: مبلغ پیمان این تقاطع ۹۰ میلیارد تومان است که در بودجه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده، اما امیدواریم ۵۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به آن اختصاص داده شود.

 پسماند شهری و سگ‌های بلاصاحب در دستور کار شورا

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر بوشهر نیز گفت: وضعیت پسماند شهری و سگ‌های بدون صاحب به عنوان دو دغدغه جدی شهروندان و شورا، از اولویت‌های این کمیسیون است.

حمیده خاتون هلال بحر با اشاره به بازدید صورت گرفته از محل دفن زباله بوشهر، افزود: اصلاح برخی زیرساخت‌ها، رعایت دستورالعمل‌های مربوط، و برگزاری نشست‌های مشترک با مرکزبهداشت شهرستان، محیط زیست وهمکاران مربوط درشهرداری برای رسیدن به وضعیت مطلوب ضروری است که به زودی جلسه‌ای دراین خصوص برگزار خواهیم کرد.

او ادامه داد: مشکل سگ‌های بلاصاحب نیز به‌زودی در نشست کمیسیون بهداشت شورا با حضوریک سازمان مردم نهاد، محیط زیست، و سایر دستگا‌ه‌های متولی بررسی خواهد شد تا بتوان به یک راهکار اساسی برای این موضوع برسیم.

فعالیت‌ها در شهرداری الکترونیکی می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر هم بیان کرد: برای هوشمند سازی و کاهش بروکراسی اداری که می‌تواند فسادزا باشد سامانه یکپارچه شهرسازی جایگزین سامانه قدیمی شهرسازی که ۲۰ سال از عمر آن می‌گذرد خواهد شد و شهروندان بدون نیاز به مراجعه به شهرداری از منزل یا محل کار خود امور مربوط به پروانه ساختمان و پرداخت عوارض را به صورت برخط انجام می‌دهند، و این مورد یکی از برنامه‌های شفاف‌سازی در کنار سایر برنامه‌ها خواهد بود.

ایمان زندی‌نیا افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ طرح‌هایی دیده شده که باید اجرا شود و در خصوص طرح‌های جدید، پیشنهاد‌ها را بررسی می‌کنیم و بعد از بررسی در بودجه سال آینده منظورخواهیم کرد.

۲۲ خانه ورزش در محلات شهر بوشهر ایجاد می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر نیز تاکید کرد: تمام طرح‌های عمران شهری باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

خدیجه گرشاسبی افزود: به منظور ایجاد شور و نشاط و ترویج ورزش در محلات ایجاد ۲۲ خانه ورزش در محلات شهر بوشهر در دستور کار قرار دارد.

او، ایجاد فرهنگسرا در محلات را از دیگر برنامه‌های شورا و شهرداری اعلام کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوشهر معتقد است در هر جا شورای شهر از فساد دور باشد مدیریت شهری نیز از فساد دور خواهد بود.

شهردار از قبل تعیین نشده بود!

نایب رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر هم با اشاره به اینکه اعضای شورا با سلایق مختلف به فکر خدمت به مردم هستند، در مورد فرآیند انتخاب شهردار بندر بوشهر گفت: ابتدا ۵۳ نفر نامزد بودند که سپس به ۲۱ نفر و بعد ۱۲ نفر و در نهایت به یک نفر رسید.

شهناز پولادی ادامه داد: افرادی نامزد شدند که صلاحیت و تخصص آن‌ها محرز شده بود و اعضای شورا به آنان رای اعتماد داده بودند.

او عنوان کرد: این که گفته می‌شود از قبل شهردار تعیین شده بود، به عنوان کوچک‌ترین عضو شورا خودم را از این موضوع مبرا می‌دانم، زیرا تمامی اعضای شورا صاحب فکر و اندیشه و اهل تعامل و مشورت هستند و اینکه همه متفق القول چشم‌ها را ببندند این‌طور نبوده است.

رویکرد شورا شفافیت و خدمت رسانی به مردم است

عضو شورای شهر بوشهر نیز گفت شورا با رویکرد شفافیت و خدمت رسانی به مردم کار خود را آغاز کرده است و امیدواریم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم.

پروین خوشبخت با اشاره به اینکه مسجد محل دیده‌بانی است و مردم دیده‌بانی خوب، برای نظارت هستند، بیان کرد: ما آماده ایم که با خرد جمعی و در کنارهم، گام‌های خوبی در برای حل مشکلات مردم و توسعه شهر برداریم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.