معاون فرماندار خاش مطرح کرد؛

توسعه فرهنگ ورزش با ایجاد مجمع خیرین ورزشی در خاش

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،محمد علی قهرمانی شب گذشته در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان خاش که با محوریت موضوع مسکن و آسیب‌های اجتماعی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی استقبال از حضور تمامی افراد صاحب نفوذ کلامی من جمله علما و معتمدین برای پیشگیری از اعتیاد و سایر معضلات را باید در دستور کار قرار داد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری خاش افزود: نیازمند تهیه یک بانک اطلاعاتی کامل در زمینه ظرفیت و استعداد‌های جوانان شهرستان خاش هستیم تا بتوانیم روی توانایی‌های بالقوه سرمایه گذاری کنیم.

وی یکی از راه‌های توسعه فرهنگ ورزش را در گرو ایجاد مجمع خیرین ورزشی دانست و گفت: مجمع خیرین ورزشی راهی مناسب برای ایجاد شرایط حمایت از تیم‌های ورزشی است که در پی آن قطعا بخش قابل توجهی از مشکلات هیات‌ها نیز مرتفع می‌شود.

قهرمانی ادامه داد: با استفاده از راهکار‌های جدید باید به دنبال حامی برای تیم‌ها باشیم تا جایگاه واقعی ورزش شهرستان خاش را در جمع مدعیان ببینیم.

رئیس اداره ورزش و جوانان خاش نیز در این جلسه اظهار داشت: هشتمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با محوریت مسکن و آسیب‌های اجتماعی در خاش با هدف حل مشکلات و معضلات اجتماعی درحال برگزاری است.

شهنوازی افزود: با همکاری مرکز بهداشت شهرستان خاش، ۳ سمن مختلف با موضوعات متفاوت شروع به کار کرده اند.

وی تاکید کرد: در راستای تاثیر هرچه بهتر سازمان‌های مردم نهاد و حل مشکلات، حمایت و مساعدت سایر ادارات و ارگان‌های دولتی از ضروریات محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابر پیشنهاد کمیته تخصصی برای پیشگیری از آسیب اجتماعی در نظر داریم کارگاه‌هایی ویژه در این خصوص راه اندازی کنیم.

همچنین شهنوازی از اجرای ویژه برنامه ۴۰ سال انقلاب ،۴۰ سال تلاش خبر داد.

تیمور کرد زابلی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص برگزاری کلاس‌های فرهنگی ویژه اولیاء و مربیان ارائه کرد و گفت: برای شناخت بهتر آسیب‌ها و توانایی مقابله و رفع این معظلات توسط اولیاء و مربیان ،کلاس‌های مختلفی در حال اجرا است.

وی افزود: در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندانیان با حضور مربیان قرآنی این اداره در زندان خاش تا کنون ۸۰ درصد از آن‌ها دوره‌های روخوانی قرآن را طی کرده اند.

کرد زابلی تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح قرآنی در زندان خاش تاکنون از مجموع ۲۰ نفر حافظ قرآن کریم ،۲ نفر حافظ کل و الباقی بین ۱ تا ۵ جزء از قرآن کریم را حفظ هستند.

این مسئول یادآورشد: همچنین با استفاده از زبان نمایش عروسکی تاکنون به ۲۳۰۰ دانش آموز خاشی آموزش مقابله با معضلات و آسیب‌های اجتماعی ارائه شده است.

محسن جمشیدزهی رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام خاش نیز با ارائه گزارش عملکردی از افتخارات کسب شده توسط این هیات گفت: نبود حامیان دائمی و مستمر مشکلات اساسی برای ورزشکاران ایجاد کرده که در پی آن سبب ایجاد معضلات اجتماعی در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های چند ساله خود برای قهرمان پروری و بهبود جایگاه هیات بدنسازی در کشور و قاره آسیا گفت: بی توجهی مسئولین به استعداد ورزشکاران و قهرمانان، سبب نخبه سوزی شده که ضرورت دارد تعامل و توجه بیشتر از سوی این افراد با مسئولین هیات‌های ورزشی انجام شود.

همچنین می‌آبادی دبیر هیات فوتبال شهرستان خاش نیز در این جلسه افزود: برای توسعه سلامت در بین قشر پیشکسوتان فوتبال خاش با تلاش و همکاری مسئولین اداره ورزش و جوانان این ورزشکاران دوباره به عرصه میدان پا گذاشته اند و در هفته‌های آتی نیز مسابقات فوتبال پیشکسوتان برگزار می‌شود.

وی گفت: برای حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیازمند مساعدت تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی است.

 انتهای پیام/ت

همکاری ادارات و دستگاه های اجرایی برای حل مشکلات شهرستان خاش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار