هزینه دار بودن مقابله با فساد و افراد بانفوذ

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه مقابله با فساد و دستگیری افراد بانفوذ را امری هزینه دار دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سیداسماعیل خطیب، رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه گفت:افراد (بانفوذ) به طور قطع ابزارهایی در اختیار دارند که یکی از آن ها رسانه است اما این تهدیدات نباید دستگاه قضایی کشور را از مقابله با فساد دور کند.

فرهاد افشارنیا، رئیس کل دادگستری خوزستان از کاهش 17 درصدی اعتبارات قوه قضاییه در سال 1397 انتقاد کرد و بیان داشت: به جز کمبودهایی که در تشکیلات قضایی استان وجود دارد، در بخش اداری نیز با کمبود 54 درصدی روبه رو هستیم که با کاهش بودجه قوه قضائیه، این مشکلات افزون خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود درخوزستان و بالا بودن تقاضای خروج از استان، از قوه قضاییه خواست تا نسبت به انتقال قضات باتجربه از استان خوزستان به سایر نقاط دیگر سخت گیری بیشتری داشته باشد.

افشارنیا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 870 هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان شده است که با تلاش قضات پرتلاش استان، تقریبا به همان میزان نیز پرونده مختومه شده است.

آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز بیان داشت: قضاوت تنها منصوب رئیس قوه قضاییه نیست بلکه منصوب ولی فقیهی است که نماینده امام زمان (عج) در عصر غیبت است و قضات به واسطه رسالتی که دارند باید بیش از دیگران مراقب اعمال و رفتار خود و مراودات خود باشند.

وی تصریح کرد: هرکدام از افرادی که روزانه با شما مراوده دارند ممکن است برای رسیدن به مقصود خود دام بگسترانند اما انسان مومن از بادهای سهمگین و توفان ها به سلامت عبور خواهد کرد.

امام جمعه اهواز با اشاره به برخی مسائل و ویژگی های استان خوزستان از جمله بافت عشایری و مشکلات زیست محیطی، از قوه قضاییه خواست تا توجه بیشتری به دستگاه قضایی این استان داشته باشد و کمبودهای فعلی را جبران کند.
انتهای پیام/م

مقابله با فساد هزینه دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.