دلایل نبود تعادل بین توسعه و مزیت های ایلام باید مورد بررسی قرار بگیرد

استاندار ایلام گفت: با وجود منابع عظیم انرژی گازی و منابع نفتی در این استان تاکنون نتوانسته ایم آنگونه که باید این استعدادها را برای پیشرفت و آبادانی بکارگیری کنیم.

دلایل عدم تعادل بین توسعه و مزیت های ایلام باید مورد بررسی قرار بگیردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی  در دیدار با معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:یکی از مهم ترین مزیت های استان  ایلام داشتن مرز وسیع با عراق است که باید با شکل گیری تعاونی های مرزنشینان از این فرصت برای رونق کسب و کار در این مناطق با ایجاد بازارچه های مرزی استفاده می شد ولی هم اکنون این نقاط شاهد حضور پررنگ تعاونی ها نیست.

وی افزود: منابع عظیم انرژی همچون در اختیار داشتن 11 درصد منابع گازی و 3 درصد منابع نفتی در کمتر استانی دیده می شود، ضمن اینکه در حوزه منابع آبی و خاکی نیز ظرفیت ها بسیار است، ولی تاکنون نتوانسته ایم آنگونه که باید این استعدادها را برای پیشرفت و آبادانی استان بکارگیری کنیم.

استاندار ایلام از مدیران مجموعه دستگاه های اجرایی استان خواست با کاهش بروکراسی و باز کردن راه برای فعالان این عرصه اجازه دهنده افراد مشتاق به ویژه در میان اعضای تعاونی ها بتوانند حضور پررنگ تری در فعالیت های مرزی داشته باشند چراکه اشتغال های بسیاری در این حوزه نهفته استه که می تواند بخشی از معضل بیکاری در ایلام را مرتفع کند.

سلیمانی گفت: اعتبارات کلان ابلاغی مقام معظم رهبری برای رفع بیکاری بسیار کارساز است و باید از این منابع برای اشتغالزایی در استان استفاده کنیم. 

وی گفت: تحقق این امور نیازمند مدیرانی است که خلاق بوده و بتوانند فرصت ها را شناسایی و از آن بهره برداری کنند.

انتهای پیام/ع

بررسی دلایل توسعه نیافتگی ایلام با حضور معاون وزیرکار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.