یاسوج ؛

بهره برداری فاز نخست طرح آبرسانی به دشت امام زاده جعفر

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : طی چند روز آینده 350 هکتار از خطوط فرعی 3 و 4 این طرح به بهر‌ه‌برداری می‌رسد که طی آن 350 هکتار از زمین‌های این دشت رسما به آبیاری تحت فشار می‌پیوندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک‌اقبالی افزود : یکی از مهم‌ترین اولویت‌های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد آبیاری دشت‌های بزرگ استان برای توسعه کشاورزی است.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با این کار اقدامی بزرگ در راستای توسعه اقتصادی استان انجام می‌شود زیرا کهگیلویه و بویراحمد همه ظرفیت‌های لازم در بخش کشاورزی را دارد.

وی از آب کشاورزی به عنوان یکی از مشکلات بخش کشاورزی یاد کرد و گفت: در صورتی که آب به دشت‌های وسیع استان برسد تولید و اشتغال در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد رونق دو چندانی خواهد گرفت.

این مسئول گفت: یکی از دشت‌های وسیع استان که قابلیت‌های زیادی برای کشاورزی دارد دشت امامزاده جعفر (ع) در شهرستان گچساران است.

نیک‌اقبالی طرح آبرسانی به این دشت را یکی از مهم‌ترین اقدامات برای توسعه کشاورزی شهرستان گچساران و کل استان دانست و گفت: در این طرح سه هزار و 500 هکتار زمین در نهایت زیر کشت آبی خواهد رفت.

وی بیان کرد: این طرح شامل خط انتقال و خط‌های فرعی است که خط انتقال آن به صورت کامل و خطوط فرعی آن در خطوط 3 و 4 به بهره‌برداری می‌رسد و در چند ماه آینده کل طرح 3500 هکتاری آبیاری این دشت به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول به اعتبارات مورد نیاز در این طرح عظیم آبرسانی اشاره کرد و گفت: در کل این سه هزار و 500 هکتار اراضی برای آبیاری به 400 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

انتهای پیام /س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.