تشدید نظارت‌ها با افزایش ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت لاستیک در مشهد

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نظارت بر عرضه لاستیک خودرو بویژه لاستیک دولتی با توجه به افزایش بین ۱۰ تا ۳۵ درصدی قیمت انواع لاستیک در اردیبهشت ماه، تشدید شده است.

محسن صیادی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، قیمت لاستیک خودرو با نرخ دولتی در بازار افزایش یافته و دریافت لاستیک دولتی نیز با کمی تغییر همراه بوده است، به طوریکه برای دریافت آن شماره شاسی و شماره موتور نیز از متقاضی درخواست می‌شود.

وی اظهار کرد: با این حال فاصله قیمتی بین لاستیک دولتی با قیمت لاستیک خودرو در بازار آزاد در اندازه‌های "۱۳" و "۱۴" حدود ۳۰ درصد کمتر است، البته اندازه‌های بالاتر لاستیک در بازار آزاد قیمت مناسبی دارند و حتی زیر قیمت مصوب نیز عرضه می‌شوند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: نیروهای این مدیریت نظارت خود را بر عرضه لاستیک‌های دولتی افزایش داده‌اند تا فاصله قیمتی بین لاستیک خودرو با نرخ دولتی و نرخ آن در بازار آزاد از بین برود، در این راستا با گران‌فروشان برخورد قاطع می‌شود.

صیادی اضافه کرد: در مدت یک سال گذشته بیش از ۷۸۳ مورد بازرسی از سطح بازار لاستیک خودرو در مشهد انجام گرفته که منجر به تنظیم ۹۴ فقره فرم تخلف، مهر و موم ۱۳ واحد صنفی و بازگشت حدود ۲۰۰ میلیون ریال به شاکیان شده است.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک خودرو در مشهد نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تولیدکنندگان لاستیک با تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نرخ دولتی لاستیک خودرو در اردیبهشت ماه را بین ۱۰ تا ۳۵ درصد افزایش داده‌اند که این افزایش نرخ بین انواع خودروها شناور است.

سیدکاظم پورحسینی افزود: در این شرایط عرضه لاستیک خودرو در بازار افزایش یافته اما تقاضا برای آن کم شده است.

برچسب ها: قیمت لاستیک ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار