ساکنان نیمه شمالی خراسان رضوی امروز شنبه در خانه بمانند

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: ساکنان نیمه شمالی استان بویژه مشهد امروز، شنبه در منزل بمانند و از هرگونه تردد شهری و بین شهری خودداری کنند.

سیدرضا عباسی نیشابوری گفت: سامانه بارشی قدرتمندی از عصر امروز در شمال استان و در بخشی از مناطق غربی فعالیت خواهد داشت و با توجه به هشدار نارنجی صادر شده، همه دستگاه های متولی بحران در آماده باش کامل قرار دارند.

وی گفت: بر اساس پیش بینی ها فعالیت این سامانه در شهرستانهای شمالی بویژه سرخس و مشهد بیشتر خواهد بود لذا توصیه می شود مردم در این مناطق به خصوص مشهد از هر گونه تردد غیر ضروری شهری و جاده ای خودداری نکنند و یا لااقل ترددهای خود را به حداقل برسانند.

سرپرست مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در حقیقت امروز ۲ جبهه بارشی همزمان در شمال خراسان رضوی از جمله مشهد به هم می رسند و همین موضوع موجب تقویت سامانه ها و بارشها در این مناطق می شود.

عباسی نیشابوری اظهار داشت: پیش بینی بارشها در عصر امروز حدود ۳۰ میلیمتر است اما نکته مهم زمان محدود و نحوه این بارش است که اگر مثلا در ۳۰ دقیقه این میزان بارش روی دهد خسارت زا خواهد بود.

بارشهای تند اخیر همراه با تگرگ و وقوع سیلاب در مناطق شهری و روستایی خراسان رضوی بود که علاوه بر ایجاد خسارتهای فراوان به بخش راه، کشاورزی و زیرساختهای آب و برق استان، سبب فوت ۹ نفر در مشهد و فریمان شده است.

برچسب ها: سیلاب ، بارش باران ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.