قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه رفع توقیف شد

فرماندار شهرستان مرزی خواف گفت:‌ بنا به تقاضای کنسرسیوم، قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه باید به سرعت از شهرستان خواف خارج می‌شد که با پیگیری های انجام شده این مسئله حل و فصل شده و قطار رفع توقیف شده است.

مهدی عباس‌پور با اشاره به مشکلی که برای قطار باری افغانستان ایجاد شده بود، اظهارداشت: لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان ـ ترکیه به دلیل عدم هماهنگی بین راه آهن شرق کشور و گمرک ایران توسط شرکت راه‌آهن توقیف شده بود، اما باید بنا به تقاضای کنسرسیوم، به سرعت قطار از شهرستان خواف خارج می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده این مسئله حل و فصل شد و اکنون قطار رفع توقیف شده است.

فرماندار شهرستان مرزی خواف پیرامون توقف یک محموله قطار باری افغانستان در ایستگاه راه‌آهن خواف افزود: راه‌آهن خواف به لحاظ داخلی و خارجی راه‌آهن فعال و خوبی است و اخیرا به دلیل تاخیر در حرکت یک محموله خاص و بررسی موضوع، بازدیدی از ایستگاه راه‌آهن داشتم و مسائل مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: استقرار گمرک و فعالیت مرزبانی و اداره گذرنامه از زیرساخت‌های مورد نیاز راه آهن خواف ـ هرات است که باید در ایستگاه راه‌آهن فعال شود و بسیاری از دستگاه‌ها باید همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

عباس‌پور تصریح کرد: پیرامون این مسائل اقدام‌هایی انجام شده و این مشکلات تقریبا در حال رفع شدن است و امیدواریم که حل این موارد سرعت بگیرد تا بتوانیم با تعداد قطار‌های بیشتری و بسته به تقاضای بازرگانان، در خواف خدمات ارائه کنیم.

فرماندار شهرستان مرزی خواف ادامه داد: نظر شخص رئیس جمهور در خصوص راه آهن خواف ـ هرات که بهتر بگویم راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر فعال بودن این مسیر ریلی است.

عباس‌پور تصریح کرد: هر چند کشور افغانستان هم بر این موضوع تاکید دارد، اما به دلیل اتفاقاتی که طی دو سال گذشته برای این خط راه‌آهن افتاده بود کمی زمان لازم است تا این شرایط را مجدد احیا کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار