فریاد شیران: مبلغ اعلامی در پرونده فساد در فوتبال به جوک شبیه است/ اکثر مربیان لیگ برتری با دلال کار می‌کنند

پیشکسوت فوتبال گفت: اعلام مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در پرونده فساد در فوتبال از سوی رئیس فراکسیون ورزش مجلس جوک است.

نادر فریاد شیران پیشکسوت فوتبال درباره پرونده فساد در فوتبال اظهار کرد: اگر به قرارداد بازیکنان،  ایجنت ها، مدیران رسانه‌ای و تک تک مربیان وارد شوید، مطمئن باشید  جریانات سوء فوتبال به صورت زشتی عیان می‌شود.  یکسری از مسئولان فوتبال دارند به دادگاه کرمان می‌روند. به نظرم باید اقدام عاجلی شود نه مثل جریان فولاد مبارکه سپاهان، پتروشیمی و چای دبش باشد.

او افزود:  کمیسیون اصل ۹۰ گزارش  ۸۰۰، ۹۰۰ صفحه‌ای را به ۳۰۰ صفحه خلاصه  کرد و به قوه قضاییه داد.  مسئولان فوتبال پرونده سال ۱۴۰۱ تیم مس رفسنجان را می‌دانستند، اما هیچ کار نکردند و  در نهایت ماموران امنیتی و دادگاه صالح به این قضیه ورود کردند.

فریاد شیران درباره اینکه ۳ عضو فدراسیون فوتبال در پرونده فساد در فوتبال نقش داشتند، گفت: خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران، سهیل مهدی مسئول برگزاری مسابقات لیگ و یکی از همکاران ایشان  در سازمان لیگ و یکی از مدیران سایت‌های خبری هم در این پرونده نقش دارند. اگر قرار باشد ما چشم پوشی کنیم اصلا چرا این حرف‌ها را می‌زنیم.

پیشکسوت فوتبال درباره اظهارات رئیس فراکسیون ورزش مبنی بر اینکه مبلغ فساد در فوتبال ۲۰۰ میلیارد تومان است، گفت: تاج مدتی پیش گفت که یک دلال ۱۲۷ میلیارد تومان درآمد داشته است. او جرات نمی‌کند اسم این فرد را بیاورد، اما من اسمش را در تلویزیون آوردم. به نظرم رئیس کمیسیون ورزش مجلس خیلی چیز‌ها را می‌بیند، اما نمی‌گوید. او می‌ترسد و یا ملاحظه می‌کند. مبلغ اعلام شده از سوی رئیس فراکسیون ورزش مجلس جوک است. اکنون یکی از مربیان برای فصل بعد ۱۰۰۰ میلیارد تومان درخواست بودجه کرده است. بانک مرکزی صندوق بزرگی دارد که در آن اسکناس وجود دارد. من پیشنهادم این است که بانک مرکزی  همه پول‌ها ر ا ۱۰۰ هزار تومانی کند و به این مربی بگویند که ۱۰۰۰ میلیارد تومان را بشمارد. اگر ۱۰۰۰ میلیارد تومان را مربی  درست برداشت به او ۲۰۰۰ میلیارد بدهند.  

او درباره اینکه در هفته‌های پایانی صحبت‌هایی در مورد شرط بندی و جادوگری در فوتبال می‌شود، گفت: من به جرات می‌گویم که جادوگر هست و افراد جادوگر دارند. آن کسی که به مدیران باشگاه مس رفسنجان خط می‌دهد که شما دیگر چک را کارت به کارت نکنید و دلار، یورو و سکه بگیرید و این‌ها را باید رصد کنید که چه کسی هست. من از قبال فوتبال پاک به جایگاهی رسیدم که به نظرم نسل‌های بعدی آینده‌ای در این فوتبال  ندارند. مربی فاسد در بین مربیانی که مشغول به فعالیت هستند زیاد است. اکثر مربیانی که در لیگ برتر فعالیت می‌کنند دلال دارند و  مربیان انگشت شماری هستند که دلال ندارند. ما صد‌ها هزار مربی تحصیلکرده داریم که مربیگری نمی‌کنند، چون با دلال نمی‌توانند کار کنند و اهل زد و بند نیستند.

خبرنگار: مریم طایفه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
درود بر اقا نادر
آخرین اخبار