اتحاد جامعه جهانی ورزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین

درحالی که قرار بود دیروز تعلیق فدراسیون فوتبال رژیم صهیونیستی در کنگره فیفا به رای گذاشته شود این جلسه به ۴ مرداد موکول شد.

بیش از ۷ ماه است که ارتش رژیم صهیونیستی نوار غزه که مساحتی حدود ۳۶۰ کیلومترمربع دارد را زیر آماج حملات وحشیانه خود قرار داده است و حتی مدارس، بیمارستان‌ها و مراکز سازمان ملل نیز از حملات این رژیم در امان نمانده اند. رژیمی که تمامی زیرساخت‌های شمال و مرکز نوارغزه را به کلی نابود کرده است و حالا نیز به منطقه رفح که بیش از ۲ میلیون آواره در آن سکونت دارند، حمله کرده است. این رژیم خون آشام تاکنون جان بیش از ۳۴ هزار نفر از مردم غزه را گرفته است.

در ادامه جنایات این رژیم در ماه گذشته تیم سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی که در حال عبور از منطقه بدون درگیری در دو خودروی زرهی با لوگوی مخصوص این سازمان و یک خودروی غیرنظامی بودند مورد حمله جنگنده‌های صهیونیستی قرار گرفتند و ۷ نفر از اعضای این سازمان جان خود را از دست دادند.

حمله رژیم صهیونیستی به خودروی اعضای سازمان آشپزخانه جهانی

 دفتر رسانه‌های دولتی در غزه  نیز چند روز پیش اعلام کرد تعداد خبرنگاران کشته شده از ۷ اکتبر به ۱۴۳ نفر  رسیده و این مرگبارترین دوره برای خبرنگاران بوده است. همچنین ۱۵۷ ورزشکار که ۹۰ نفر آنان فوتبالیست بوده اند نیز تاکنون در حملات رژیم سفاک صهیونیستی جان خود را از دست داده اند تا مردم جهان در قرن بیست و یکم شاهد جنایات رژیمی باشند که به هیچگونه مقررات جهانی پایبند نیست و در عین حال با تلاش حامیانش خود را نیز مظلوم جلوه می‌دهد.

بهمن ماه سال گذشته طرح شکایت آفریقای جنوبی در دیوان بین‌المللی دادگستری علیه اقدامات مرگبار رژیم صهیونیستی در غزه، برای نخستین بار این رژیم را در انظار جهانیان پای میز محاکمه کشاند و تیم حقوقی این کشور با قاطعیت استدلال کرد که آنها مرتکب نسل‌کشی شده و دیوان بین‌المللی دادگستری نیز دستور موقت برای توقف عملیات این رژیم غاصب در غزه را صادر کرد. آراء دیوان بین المللی دادگستری به عنوان بازوی قضایی سازمان ملل از نظر قانونی لازم‌الاجرا است، همچنین دیروز نیز جلسه دوم این دادگاه برگزار شد.

دیروز نیز در کنگره فیفا در بانکوک پایتخت تایلند قرار بود درباره پیشنهاد فدراسیون فوتبال فلسطین برای تعلیق رژیم صهیونیستی از حضور در مسابقات بین‌المللی تصمیم‌گیری شود که در نهایت مقرر شد در تاریخ ۲۵ جولای (۴ مرداد) شورای فیفا جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل دهد تا تصمیم نهایی در این خصوص اخذ شود.

جیانی اینفانتینو رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال اعلام کرد این نهاد برای بررسی درخواست فدراسیون فوتبال فلسطین برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی، تیم حقوقی مستقل تشکیل می‌دهد.

جیانی اینفانتینو

جبرئیل رجوب رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین در سخنرانی خود در کنگره فیفا به جنایات جنگی اسرائیل در غزه اشاره کرد و خطاب به اینفانتینو گفت: توپ در زمین شماست.

سامر ناصر دبیرکل فدراسیون فوتبال اردن در واکنش به تصمیم اینفانتینو گفت: جهان در حال تماشای این است که فیفا امروز چه کاری انجام می‌دهد. این موضوعی نیست که به آینده موکول شود. رأی‌گیری برای ممنوعیت رژیم صهیونیستی در مسابقات همین امروز باید انجام شود.

با این حال جامعه ورزش ایران و جهان از سال‌های گذشته در تلاش برای محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین بوده اند و در رویداد‌های بین المللی حاضر به مسابقه با نمایندگان این رژیم نشده اند تا به نوعی همدردی خودشان را با مردم فلسطین و تمام آزادی خواهان جهان ابراز کنند.

گری لینه کر فوتبالیست سابق تیم ملی فوتبال انگلیس و مجری برنامه مشهور Match of the Day شبکه BBC چندی پیش درباره جنایت رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت: این بدترین چیزی است که در عمرم دیده ام و در حالی که فشار زیادی روی شخصیت‌های انگلیسی برای سکوت وجود دارد من از حرف زدن در این باره دست بر نمی‌دارم.

گری لینه کر

او ادامه داد: من نه مسلمان هستم، نه یهودی، نه فلسطینی و نه اسرائیلی، من چیز‌ها را از بیرون و از منظر عینی می‌بینم و نمی‌توانم به چیزی بدتر از این فکر کنم آنچه دیده ام تصاویر ثابتی از کشته شدن کودکان است.

بسیاری از ورزشکاران مطرح ایران و جهان در سال های گذشته نیز به دلیل جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین حاضر به رویارویی با نمایندگان این رژیم در مسابقات بین المللی نشده اند تا به نوعی همدردیشان را با مردم ستم دیده فلسطین ابراز کنند.

آرش میراسماعیلی جودوکار کشورمان در المپیک ۲۰۰۴ آتن از شانس بالایی برای کسب مدال طلا در این مسابقات بود، اما به دلیل هم قرعه شدن در مرحله اول با جودوکار رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت با این جودوکار روبه رو نشود و شانس کسب مدال را نیز از دست داد.

آرش میراسماعیلی

میراسماعیلی در آن زمان گفته بود: این موضوع به قدری در المپیک سروصدا کرد که فکر می‌کنم اگر قهرمان جهان هم شده بودم چنین نمی‌شد. اسرائیلی‌ها پس از اینکه متوجه شدند من نمی‌خواهم به روی تاتامی بروم، به هر ترفندی دست زدند تا نظر مرا عوض کنند. آنها مرا تهدید کردند و گفتند که برای همیشه از مسابقات جودو محرومم می‌کنند. با این حال نتوانستند به خواسته شان برسند. خدا را شکر می‌کنم که اسیر آن تهدید‌ها نشدم و درمبارزه حضور پیدا نکردم.

خیلی از مربیان جهان پس از اینکه شنیدند من نمی‌خواهم در این مبارزه شرکت کنم به نزدم می‌آمدند و می‌گفتند آیا واقعا تو حاضری پس از این همه زحمت، از مدال بگذری؟ در این مدت به قدری از من تصویربرداری شد و با من مصاحبه کردند که به نظرم به لحاظ ابعاد خبری از ارزش بالایی برخورداراست. من با این کار ثابت کردم که اعتقادات و ارزشها، درجایگاه بالاتری نسبت به المپیک قرار دارد. برای من کشورم وعشق به آرمان‌های وطن در اولویت است. همه مسلمانان حاضر در المپیک از من تشکر می‌کردند و همگی خوشحال بودند.

طارق حمدی کاراته‌کا عربستانی در سومین مرحله رقابت‌های لیگ برتر کاراته وان سال ۲۰۲۰ و در وزن ۸۴+ کیلوگرم مردان، در حالی که پس از استراحت در دور نخست، قرار بود در دور دوم به مصاف کاراته‌کایی از رژیم اشغالگر قدس برود، در سالن مسابقات حاضر نشد و از رویارویی با نماینده اسرائیل امتناع کرد.

طارق حمدی

خلود المطیری شمشیرباز بانوی معلول کویتی در مسابقات جهانی تایلند حاضر نشد با ورزشکار رژیم صهیونیستی مبارزه کند و از گردونه مسابقات کنار رفت، اما این موضوع بازتاب خبری بالایی در رسانه ها داشت.

خلود المطیری

فتحی نورین  جودوکار الجزایری در المپیک توکیو گفته بود: به خاطر حمایت از آرمان فلسطین برایم غیرممکن است با نماینده رژیم صهیونیستی در دور دوم مسابقه دهم.  ما برای رسیدن به المپیک تلاش بسیاری کردیم، اما آرمان فلسطین بزرگتر از همه این چیز‌ها است.

فتحی نورین

این نخستین بار نیست که نورین به خاطر مسابقه ندادن با رقبای رژیم صهیونیستی از رقابت‌ها کنار گذاشته شده است، او در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ نیز به همین علت از بازی‌ها خارج شد.

فدراسیون فوتبال اندونزی که میزبان جام جهانی فوتبال زیر ۲۰ سال در ۲۰۲۳ بود حاضر نشد از رژیم صهیونیستی میزبانی کند و به همین دلیل فیفا تصمیم گرفت است که میزبانی این مسابقات را از اندونزی بگیرد.

دیه‌گو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین و جهان همیشه علیه جنایات رژیم صهیونیستی موضع گیری می‌کرد و حتی در این رابطه تاکید کرده بود که واکنش و عصبانیت دیگران برایم اهمیتی ندارد و هرگز از موضع خود کوتاه نمی‌آیم.  

مارادونا

 کریستیانو رونالدو دیگر اسطوره جهان فوتبال نیز همیشه از مردم فلسطین حمایت کرده و چند سال پیش نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان به مردم فلسطین یک و نیم میلیون دلار کمک کرد.

رونالدو

بازیکنان تیم ملی فوتبال الجزایر هم در سال ۲۰۱۴ پاداش ۹ میلیون یورویی فیفا به دلیل حضورشان در جام جهانی را برای کمک به مردم غزه اهدا کردند تا نشان دهند که حامی مردم فلسطین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۴۳ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۱:۵۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا مردم جهان در قرن بیست و یکم شاهد جنایات رژیمی باشند که به هیچگونه مقررات جهانی پایبند نیست
Iran (Islamic Republic of)
فریدون
۰۸:۲۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام این اسراییل خونخوار در فیفا نفوذ داره باید اون ریس فیفا رو ترور کرد
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۰ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ترور چیه باید برکنارش کرد!؟ مگه ما هم اسراییلی هستیم!
آخرین اخبار