تصرف عرصه‌های ملی از خط جنگلی مرزن‌آباد به علم‌کوه رسید‌

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره ‌هجوم خوش‌نشینان به عرصه‌های طبیعی ‌مازندران گفت: تصرف عرصه‌های ملی از خط جنگلی مرزن‌آباد به علم‌کوه رسید‌.

علی سلاجقه در حاشیه بازدید از رودخانه حفاظت شده سردآبرود کلاردشت با بیان اینکه خطر زمین‌خواری خوش‌نشینان در کمین منطقه زیبای کلاردشت است، اظهار داشت: در زمان حاضر منابع آب آشامیدنی منطقه به سبب بی توجهی به زیر ساخت‌ها و هجوم خوش‌نشینان با مشکل مواجه شده است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: متاسفانه همچنان شاهد قطعه‌بندی شدن زمین‌های ملی در مازندران به خصوص در منطقه کلاردشت هستیم، مطمئن باشید با توجه به اهتمام دولت سیزدهم از تمام ظرفیت‌های ملی برای حفظ محیط زیست این استان استفاده خواهد شد.

سلاجقه با اظهار این که گردشگری مازندران با حفاظت مسائل زیست محیطی رونق می‌گیرد، گفت: در زمان حاضر رودخانه سردآبرود حفاظت شده در کلاردشت به دلیل بی توجهی به رعایت حریم رودخانه‌ها با مشکلات زیست محیطی مواجه شده است.

وی از اصلاح ضوابط رعایت حریم رودخانه سردآبرود کلاردشت خبر داد و توضیح داد: این ضوابط که طبق قانون می‌تواند شناور باشد پس از ۳۰ سال ضوابط استقرار حریم، باز بینی شده و مقررات جدید ابلاغ شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان این که همه مردم باید به حفظ زیبایی مازندران کمک کنند، گفت: در حال حاضر با هجوم خوش نشینان، پسماند و فاضلاب محیط زیست شهرستان کلاردشت را با چالش جدی مواجه کرد.

وی بر لزوم توجه بیشتر شهرداری کلاردشت در حل زباله و پسماند تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه زیر ساخت‌های خوبی در کلاردشت با همت دولت در حال بهره برداری است، اما تاکید می‌کنم که مشکلات کلاردشت در تراز ملی باید تصمیم گیری شود.

سلاجقه که به عنوان نماینده تام الااختیار رئیس جمهور در دور دوم سفر هیات دولت به مازندران سفر کرده است، گفت: توجه به حفظ و گسترش تولید گونه آزاد ماهیان خزر در دولت سیزدهم و با همت مسوولان استان مازندران در غرب این استان عملیاتی شده است.

 رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه هجوم خوش‌نشینان به عرصه‌های طبیعی در مازندران، مردم بومی استان را برای دریافت خدمات عمومی از جمله آب، برق و گاز دچار چالش جدی کرده است، گفت: تجاوز به طبیعت و تصرف عرصه‌های ملی در این استان از خط جنگلی مرزن آباد به علم کوه رسیده است.

وی با بیان اینکه تصرف به عرصه‌های طبیعی و ملی و تخریب محیط زیست اساسی‌ترین مشکل استان مازندران است، گفت: اعتبارات بر مبنای نقشه آمایش سرزمینی مشخص و اختصاص داده می‌شود و برهمین اساس باید به حفاظت محیط زیست و توسعه گردشگری طبیعی این خطه توجه جدی داشته باشیم.

سلاجقه به برخی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی ناشی از فرهنگ‌های وارداتی به مازندران اشاره کرد و گفت: مجموع دستگاه‌های حفاظتی و امنیتی استان مازندران باید حساسیت بیشتری در این مسایل داشته باشند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به این نکته که ظرفیت‌های داخلی کشور توان حل مشکلات را دارد، گفت: بیکاری در مازندران با توجه به ظرفیت‌های اشتغالزایی معنایی ندارد. همه نظام مسایل مردم این منطقه در جلسه شورای اداری مازندران در حضور آیت الله رئیسی و اعضای هیات دولت مطرح و پیگیری می‌شود.

وی با بیان این که بانک‌ها موظف به همکاری با سرمایه گذاران هستند، گفت:‌مشکلات راه روستایی، ضعف آنتن دهی تلفن همراه و مسایل مالکیت عرصه‌های کشاورزی مردم شهرستان‌های کلاردشت و عباس آباد پیگیری جدی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار