یک میلیون و ۱۰۰ هزار شرکت کاغذی و فاقد فعالیت هستند

سرپرست مرکز مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان مالیات گفت: یک میلیون و ۱۰۰ هزار شرکت دولتی فاقد فعالیت هستند که ۵ سال از عدم پرداخت مالیات آنها گذشته و ظن بر صوری بودن آنها وجود دارد.

شاهین مستوفی سرپرست مرکز بازرسی و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی سازمان امور مالیاتی کشور در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی با تغییراتی که در قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال ۱۳۹۴ اتفاق افتاد و قوانین اخیری که بعضا به قانون تعدیل شدند، اقدامات زیادی را برای شرکت های صوری در دستور کار خود قرار داده است گفت:  دو قانون هم  در این راستا به زودی در مجلس به تصویب می رسد که نقش بسیار موثری در حذف این شرکت های صوری دارد‌.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی باتوجه به قانون سال ۹۴ ،۲الحاقیه در تبصره بعنوان ۳و۴ در ماده ۱۸۶ ، در راستای امور مالیاتی کشور مصوب کرده است تا تمامی شرکت‌هایی که بدهی مالیاتی دارند و یا فعالیت‌های غیرواقعی بعنوان شرکت‌های صوری و کاغذی انجام می دهند فعالیت آنها را محدود کنند.

مستوفی گفت:سازمان امور مالیاتی فهرست شرکت‌ها را اعلام کرده و براساس قانون  تمامی فعالیت های آنها محدود می شود.

او یادآور شد:  تغییر در اعضای هیئت مدیره برای این شرکت‌ها منوط به این است که سازمان امور مالیاتی مفاصاحساب در رابطه با آنها صادر کنند.

وی توضیح داد: تا پایان سال گذشته بالغ بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار شرکت فاقد فعالیت شناسایی شده که  اظهارنامه مالیاتی ارائه نداده اند در همین راستا  ظن بر این وجود دارد که صوری هستند. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار