رئیسی:

راه حل مشکلات کشور به دست مردم و مدیران است/ به محیط زیست احترام می‌گذاریم

رئیس جمهور گفت: هیچ مشکلی در کشور نیست که نتوان آن‌را حل کرد. راه حل مشکلات به دست مردم و مدیران است و ما ناتوان از حل مشکلات نیستیم.

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری اظهار کرد: منطق انقلاب و انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن این است که ما می‌توانیم و می‌تواند به دست ما اتفاقات بزرگی بیفتد.

وی بیان کرد: در حوزه کاری‌مان با نگاه «ما می‌توانیم» باید تحول ایجاد کنیم. رهبر معظم انقلاب ابتدای سال همه ما را به این دعوت کرد که وضع موجود را ترسیم کنیم و تلاش‌مان این باشد که فاصله بین موجود و مطلوب را کمتر کنیم و ظرفیت‌های مغفول‌مانده احیا شود.

رئیس جمهور بیان کرد: وقتی در شرکت چوب و کاغذ تولید از چهار هزار تن به ۴۵ هزار تن افزایش می‌یابد یعنی می‌توان کار کرد. روزی به کارخانه نساجی رفته بودم وضعیت اسفناک این واحد تولیدی را دیدم. نساجی از صنایع برجسته مازندران است و تیم فوتبالش هم شاخص است. وضعیت مناسبی نداشت اما امروز می‌بینیم که گام‌های خوبی برای ارتقای شرکت برداشته شده و وضعیت مناسبی پیدا کرده است.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: مشخص است که می‌توانیم و احیای ۳۹۵ واحد تولیدی راکد مازندران ثابت می‌کند که انجام هر کاری امکان‌پذیر است.

وی افزود: در روستای خرماکلا جلوه مشارکت مردمی را می‌توان دید. کاری را در این روستا دیدیم که توسط خود روستاییان و عناصر فعال روستا اتفاق افتاده است. این یک جلوه از شعار ما می‌توانیم است. تولید صادراتی ارزشمند با ایجاد اشتغال و ارزش افزوده دارند.

رئیس جمهور افزود: یکی از روستائیان مازندران در خرماکلا اعلام کرد که در روستای آن‌ها هیچ شخص بیکاری وجود ندارد. یک جوان باکفایت تمام روستا را به خط کرد و نتیجه گرفت. این همان جلوه مشارکت مردمی است.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین خانمی اعلام کرد که هفت هزار کارآفرین از بین بانوان استان سازماندهی کردم. در حالی که مسئولیت و سمت رسمی نداشت اما تلاش کرد و نتیجه گرفت. وقتی رهبر معظم انقلاب از مشارکت مردم سخن می‌گویند یعنی همین کارهایی که امروز در مازندران دیدیم. این‌ها همان اقداماتی است که در مسیر اهداف ما قرار دارد.

آیت‌الله رئیسی گفت: به دست شما مردم اتفاقات بزرگی می‌تواند رقم بخورد. در درجه نخست هم با همت مردم این نتایج حاصل می‌شود.

وی افزود: برخی از مردم درباره دریافت مجوزها گلایه دارند. گاهی فرآیند صدور مجوزها آنقدر طولانی می‌شود که کار گره می‌خورد. ساختار اداری ما مبتلا به این مشکل است. بروکراسی و دموکراسی با هم متولد شدند اما آن‌ها که دم از دموکراسی می‌زنند هم ناله‌شان از بروکراسی بلند است.

رئیس جمهور بیان کرد: کارشناسی علم پنهان است. نمی‌توان به این موضوع اکتفا کرد و باعث متوقف ماندن فعالیت‌ها شد. بسیاری از مردم آماده کار هستند اما چرا سازمان‌های اداری برای صدور مجوز مردم را معطل نگه می‌دارند؟ بعضی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان آمادگی دارند سرمایه را بیاورند و فقط لازم است مانع را از پیش روی آنان برداریم.

آیت‌الله رئیسی افزود: محیط زیست نمی‌تواند در جایی که یک صنعت می‌خواهد رشد کند راهکار پیدا کند. در جلسه شورای عالی محیط زیست هم اخیرا عنوان کردم کجای دنیا دریا ندارد؟ همه جای دنیا محیط‌هایی دارند که گونه‌های گیاهی و جانوری‌اش حفظ شود. کسی منکر حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری نیست اما حتما راهکاری وجود دارد که هم گونه‌های گیاهی و جانوری ما حفظ شود و هم صنعت متوقف نشود.

وی ادامه داد: کشور باید توسعه‌یافته و پیشرفته باشد و زمینه برای تولید ایجاد شود تا به اشتغال‌زایی برسیم. به محیط زیست احترام می‌گذاریم و می‌گوییم توسعه فرع بر محیط زیست است اما مدیر کسی است که راهکار درست پیدا کند وگرنه جواب منفی دادن راحت‌ترین کار است.

رئیس جمهور گفت: در کارخانه کاغذ اعلام کردم که این کاغذ تولید شده فقط اشتغال ایجاد نکرد بلکه در پیوست خود هزاران اشتغال ایجاد کرده است. همین کاغذ اگر تولید نشود تعداد زیادی اشتغال و کسب و کار متوقف می‌شود لذا تاکید دارم مدیران به دنبال راهکار باشند.

آیت‌الله رئیسی تلاش دولت برای ساخت مسکن اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت ما فعالیت خود را آغاز کرد ۲۴۰ هزار تعهد برای مسکن مهر وجود داشت. مردم بسیاری از هزینه‌ها را زدند و سهم را واریز کردند. دولت قبل هم پول را صرف مصارف بدی نکرد. نیازهایی در بخش‌های دیگر وجود داشت اما مردم دولت را می‌شناسند و نمی‌گویند رئیس‌جمهور کیست. باید پاسخ مردم را می‌دادیم. نمی‌شد که بگوییم نمی‌توانیم و به دولت ما ربطی ندارد. خوشبختانه ۱۴۰ هزارمسکن تحویل داده شد و این روند ادامه دارد. درست است که پیشینان کردند ولی ما متعهدیم که مسائل را حل کنیم.

وی افزود: قانون اقتصاد مقاومتی، قانون رفع موانع تولید، قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین را در کشور داریم. این قوانین باید اجرا شود. جاهایی هم هست که باید قانون وضع شود اما همین قوانین باید اجرا شود.

رئیس جمهور ادامه داد: با نگاه حل مشکل به مساله نگاه کنید نه این‌که بگویید به تهران نامه نوشتیم و منتظریم تا تهران پاسخ دهد. من هم در شهرستان کار کردم و هم در مرکز. مدیران در استان‌ها اختیارات زیادی دارند. من برای کار کارشناسی و مدیریتی و داشتن نیروی انسانی کارآمد اهمیت قائلم اما مهم‌ترین عنصر، مدیریت کارآمد است.

آیت‌الله رئیسی گفت: جاهایی داشتیم که بودجه بود و کار پیش نرفت و جاهایی هم داشتیم که بودجه نبود و با تغییر مدیر کار پیش رفت. بالاترین رقم و درصد در موفقیت اهداف و پیشرفت کارها مدیرکارآمد است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی گفت: حدود ۵ میلیون کارگر در کارگاه های زیرزمینی و غیررسمی برای تأمین معاش بدون بیمه و فاقد امنیت شغلی مشغول کار هستند. فتح الله بیات، رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی با اشاره به اهمیت ساماندهی بحث شرکت های نیروی انسانی گفت: نیروی انسانی و کارگر؛ چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، باید قرارداد مستقیم با کارفرما داشته باشد. چرا پیمانکار باید در یک شرکت خیمه بزند و با کارفرما هماهنگ کند و بخشی از درآمد کارگر را تصاحب کند و مطالبات کارگر، معوق بماند؟ وی ادامه داد: به نظر می رسد دلیل اصلی این بوده که در همه این سال ها، کارفرمایان برای فرار از پرداخت دیون کارگر، میدان را به شرکت های پیمانکاری سپرده اند و پس از آن هم، هیچ توجهی به تضییع حق کارگران ندارند، با وجود آنکه مصادیق سوءاستفاده پیمانکاران از حق کارگران، فراوان است و بسیاری از پیمانکاران با روابط مشکوک در مناقصه ها برنده می شوند. بیات با بیان اینکه امروز هیچ یک از کارگران کشور، امنیت شغلی ندارند چون بیش از 96درصد جامعه 15 میلیونی کارگران کشور، با قرارداد موقت مشغول کار هستند گفت: بخشی از کارگران قرارداد 89 روزه، قرارداد یک ماهه و سه ماهه و 6 ماهه و حتی با قراردادهای سفید امضا و سفته گذاری و تعهدسپاری بابت اینکه هیچ مطالبه و معوقه ای از کارفرما ندارند مشغول به کارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به دست نخبگان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر دسته مردم است پس اونجا چیکاره ای؟چطور تمام مشکلات دست مردمه تمام پولا دست شما؟
Iran (Islamic Republic of)
A3EILM2$$$2Y
۰۱:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
بستنی قیفی میگیرم بشه بهترین رویداد سال !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
عجب راست میگی؟! پس چرا تا حالا نگفته بودی؟!!
آخرین اخبار