تعطیلی محورهای گردشگری مشهد تا روز دوشنبه

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی محورهای تفرجگاهی، گردشگری، اقامتگاهی، بوم‌گردی و پارک‌ها در راستای تعطیلی قبلی تا روز دوشنبه تعطیل خواهند بود.

جواد خدایی با اشاره به بارندگی شدید و وقوع سیل در مشهد گفت: به‌منظور جابجایی زائران و مسافران راه‌آهن، ترمینال و فرودگاه، آمادگی لازم را دارند. به تمامی مسافران پیامک‌های لازم با موضوع هشدار ارسال شده و فضای میزبانی برای آنها فراهم است تا اختلالی در روند میزبانی برای مسافران صورت نگیرد. 

وی گفت: با توجه به بروز ترافیک در خیابان‌های مشهد و ضرورت تردد خودرو‌های امدادی، مردم از تردد و سفر‌های غیرضروری جدا پرهیز کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: با توجه به بارش سنگین باران در شهر مشهد مقدس، شهرستان‌های استان و بروز ترافیک و ضرورت تردد خودرو‌های امدادی، مردم مشهد از تردد و سفر‌های غیرضروری جدا پرهیز کنند.

خدایی افزود: بر اساس دستور استاندار خراسان رضوی تا روز یکشنبه تمام مرخصی‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی لغو خواهد بود و تمامی مدیران باید در محل خدمت حتی روز جمعه حاضر باشند.

وی با بیان اینکه ناوگان دستگاه‌های امدادی باید کاملاً برای خدمت رسانی آماده باشند، عنوان کرد: با تمهیدات لازم و آمادگی کامل، حوزه برق، آب، مخابرات و گاز متناسب با شرایط مدیریت شود و مجموعه‌های مرتبط با این سه حوزه با حداکثر توان پای کار هستند.

هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع سیل هشدار داد

 اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص وقوع دوباره سیل در استان خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛ بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، انتظار می‌رود همچنان سامانه فعال در سطح استان باعث وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، وزش باد شدید، بارش تگرگ، آبگرفتگی، رواناب و سیلاب شود.

این اطلاعیه می‌افزاید: روز پنجشنبه بیشترین حجم بارش‌ها در شهرستان‌ها و توابع استان شامل صالح‌آباد، فریمان، گلمکان، چناران، گلبهار، قوچان، نیشابور، فیروزه، ارتفاعات و دامنه‌های بینالود، طرقبه - شاندیز، تربت‌حیدریه، تربت جام، درگز، کلات، بردسکن، کاشمر، ریوش، سرخس و مشهد رخ خواهد داد.

"همچنین پیش بینی می‌شود در روز جمعه صالح‌آباد، سرخس، فریمان، چناران، گلبهار، سبزوار، بردسکن، ریوش، کاشمر، جوین، جغتای، داورزن، خوشاب، کلات، درگز، قوچان، طرقبه - شاندیز و مشهد شاهد بیشترین میزان بارش خواهند بود و بر همین اساس روز شنبه نیز شهرستان‌های درگز، قوچان، سبزوار، کلات، فریمان، طرقبه - شاندیز و برخی از نواحی مشهد درگیر بارش خواهند بود. "

در این اطلاعیه ضمن توصیه به آمادگی کمیته‌ها و دستگاه‌های بحران مدار خراسان رضوی، خودداری از تردد‌های غیر ضروری در جاده‌های استان همچنین عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها آمده است: لازم است در طول فعالیت این سامانه از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی خودداری و ممنوعیت ورود به مناطق ییلاقی و گردشگری استان مورد توجه قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار