پایان همایش کتاب سال حکومت اسلامی در قم

پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی با تجلیل از صاحبان ۷ اثر برتر امروز در قم به پایان رسید.

پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی به همت مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و با محوریت اندیشه سیاسی، فقه حکومتی و حقوق عامه برگزار شد.

 این همایش با تجلیل از صاحبان ۷ اثر برتر ارسالی امروز در قم به کار خود پایان داد.

«تولید اندیشه و نرم‌افزار برای نظام اجتماعی و سیاسی مطلوب» و «تامین عدالت و پیشرفت در ابعاد مختلف» از اهداف و شعار‌های اصلی این همایش بود.

آیت الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در پیامی به این همایش پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه بازتولید و احیای تمدن اسلامی دانست و حمایت از پژوهش‌های عمیق برخوردار از ظرفیت علمی و بازتعریف مسائل و موضوعات تمدنی و ساماندهی پژوهشگران این عرصه را از ماموریت حوزه‌های علمی برشمرد.

آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم توانمندسازی طلاب در حوزه پژوهش مرتبط با حکومت اسلامی را ضروری عنوان و تصریح کرد: تحقیقات در این زمینه باید روز آمد، کارآمد و دارای مؤلفه‌ها و شاخص‌های مبتنی بر مسئله محوری باشد.

آیت الله محسن اراکی، رئیس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی هم در این همایش بر لزوم بیان مسائل فقه حکومت اسلامی از زبان کارشناسان و خبرگان این موضوع تاکید کرد و گفت: دانش اسلامی که امروز در حوزه‌های علمیه تدوین و منتشر شده است در دسترس نهاد‌های فرهنگی و سیاست‌گذار قرار دارد.

از ۲۱۰ اثر علمی ارسالی به دبیرخانه این همایش، هفت اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند.

فراخوان ششمین همایش کتاب سال حوزه مهرماه امسال منتشر می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار