برداشتن گامی در جهت پیشرفت اجرای راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد

عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد آغاز شد.

عملیات انفجار و خاکبرداری قطعه ۱۸ طرح راه آهن زاهدان - بیرجند - مشهد با حضور عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و اسحاقی رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی آغاز شد.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در این مراسم گفت: این قطعه واقع در حدفاصل آرین شهر تا سه راهی روم، سخت‌ترین قطعه در طول مسیر با توجه به حجم تونل و پل‌هاست.

او با اشاره به آغاز عملیات انفجاری قطعه ۱۸ راه آهن زاهدان – بیرجند - مشهد، افزود: عملیات انفجاری در قطعه ۱۸ از این نظر اهمیت دارد که این قطعه جزو بخش‌های سخت کار است و از مسیر کوهستان عبور می‌کند.

عباس زاده بیان کرد: در این قطعه حدود ۱۰ کیلومتر مسیر ریل از دل کوه عبور می‌کند که باید انفجار کوه صورت گیرد و بیشترین حجم تعداد تونل و پل را خواهیم داشت.


بیشتر بخوانید


معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم براساس برنامه زمان بندی شده در طول دو سال آینده عملیات زیرسازی قطعه راه آهن شرق کشور در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی را به اتمام برسانیم.

او افزود: طول مسیر ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد ۹۱۰ کیلومتر است که از این مقدار ۴۳۲ کیلومتر آن در ۱۳ قطعه در جغرافیای استان خراسان جنوبی قرار دارد که در تمام قطعات آن پیمانکاران فعال شوند.

عباس‌زاده طرح ریلی زاهدان - بیرجند - مشهد را جزو پنج طرح زیرساختی اولویت دار وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: تأمین منابع مالی این طرح از محل تهاتر نفتی انجام می‌شود که با فروش محموله‌های نفتی این اقدام انجام شده که باید پیمانکاران حوزه سرزمینی استان با سرعت بیشتر و توان عملیات بالایی تلاش خود را بکارگیرند تا جذب حداکثری منابع را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.