احداث و بازسازی ۲٠ سالن سینما در فارس

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از احداث و بازسازی ۲٠ سالن سینما در استان فارس در آینده نزدیک خبر داد.

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه افتتاح نگارخانه سرو اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این احساس نیاز را جدی تلقی می‌کردیم که در یک مجموعه مرکزی شهر، چنین نگارخانه‌ای دایر و به هنرمندان اصیل این شهر تقدیم شود. 

او افزود: با همت و پشتکار استاندار فارس و همکاران ما در اداره کل کار‌های خوبی در شیراز در حال انجام است. مصوبات خوبی هم در دو سفر دولت به شیراز انجام شده است که آنها را دنبال می‌کنیم و امیدواریم بخشی از آنها را در پایان چهار سال اول دولت سیزدهم، تقدیم استان فارس و مردم شیراز کنیم. 

اسماعیلی هم چنین از افتتاح ۱۷ سینما در استان فارس در آینده نزدیک خبر داد و گفت: هم چنین با ابتکار خوب سازمان سینمایی و اداره ارشاد استان، برخی سالن‌ها در شهرستان‌ها و شهر‌های محروم در حال بازآرایی و متناسب سازی است و ما هم در زمینه تهیه تجهیزات سینمایی کمک می‌کنیم که ۳ مورد آن نیز به‌زودی افتتاح خواهد شد. 

وزیر ارشاد در پایان گفت: برنامه داریم که نیاز‌های زیرساختی حوزه فرهنگ و هنر فارس با حمایت‌های استانداری پرتلاش استان، احصا و مرتفع شود.

معاون هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز با بیان اینکه چنین نگارخانه‌ای یکی از مطالبات جدی هنرمندان فارس بود، گفت: این مطالبه به‌حق، طی یکسال اخیر به‌صورت جدی پیگیری و در فضایی به مساحت ۱۹٠ متر و هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. 

رسول موسوی‌نژادیان افزود: امکانات این نگارخانه از استانداردترین و به‌روزترین امکانات موجود در کشور است و امیدواریم هنرمندان فارس بتوانند در یک فضای کاملا استاندارد آثار خود را به نمایش بگذارند. 

نخستین نمایشگاه نگارخانه سرو با نام «رویش سرو» متشکل از آثار ۱۶ هنرمند شیرازی که از امروز آغاز شده است، تا روز هفتم خردادماه دایر و پذیرای علاقه‌مندان به هنر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار