ادامه ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی تا هفته آینده

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: ناپایداری‌های جوی تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد.

لطفی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بیشترین بارش استان در شبانه روز گذشته از درح با ۱۸ میلیمتر گزارش شده است، گفت: همچنین در این مدت در اسدیه ۱۵ میلیمتر، روستای درمیان ۱۱، گزیک و اسفزار ۹، خرو ۸، مود و کفاز ۷، النگ ۶ و حصاردار و کلاته گاویج ۵ میلیمتر باران ثبت شده است.

او با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد، افزود: وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و همین طور به طور محدود در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا و دید افقی و وقوع رگبار و رعد و برق همچنان قابل پیش بینی است.

لطفی با بیان اینکه در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و برخورد صاعقه وجود دارد بیان کرد: شدت بارش‌ها امشب و فردا شب برای نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود که می‌تواند در برخی نقاط وقوع رواناب را در پی داشته باشد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه همچنان توجه به استحکام پوشش گلخانه‌های، سازه‌های موقت و بنر‌های تبلیغاتی باید مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: با توجه به ماهیت رگباری بارش‌ها در این فصل و احتمال وقوع رواناب و برخورد صاعقه، پرهیز از صعود به ارتفاعات و خودداری از اسکان، تردد و توقف یا چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود. 

او عنوان کرد: در شبانه روز گذشته بیرجند با حداقل دمای ۱۴ درجه سلسیوس بالای صفر خنک‌ترین و بندان با حداکثر دمای ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر گرمترین نقاط استان بوده اند.

لطفی گفت: حداکثر دمای هوا در مرکز استان نیز در این مدت ۳۱ درجه سلسیوس بالای صفر ثبت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.