اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی در سلماس

هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی در شهرستان سلماس برگزار شد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در مراسم هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی با اذعان به اینکه این جشنواره  از نظر گستردگی کشوری و استانی استثنایی ترین جشنواره است اظهار کرد: ۵۳۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده که از این تعداد، ۴۱۶ مورد از داخل کشور و استان های مختلف و ۱۲۰ اثر  از ۶۰ شاعر از کشورهای خارجی از جمله ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

علیرضا نوروزی ادامه داد: در بخش داخلی ۴۱۶ اثر از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، مشهد، سمنان، گیلان، قم، همدان اردبیل، مشهد، زنجان و تهران این نشان از عشق ترک ها به امام موسی الرضا است که اثرهایشان را به دبیرخانه ارسال کردند.

به گفته وی  ۲۱۰ نفر از شاعران داخل ترکی گوی کشور آثار خود را به دبیرخانه هجدهمین دوره جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری ارسال کرده اند که از این تعداد نیز ۵۸ نفر زن و ۱۵۲ نفر مرد است.

مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری عصر امروز ۲۶ اردیبهشت ماه جاری در شهرستان سلماس برگزار خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و نشر فرهنگ رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

در راستای اجرای عدالت فرهنگی شانزدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در چایپاره و هفدمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در میاندوآب برگزار شد و امسال نیز میزبانی به شهرستان سلماس واگذار شده است.

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان «گروه قرآن و عترت»، بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع)، فرمانداری شهرستان سلماس، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و سایر ادارات این شهرستان برگزار می‌شود.

نتیجه منتخبان این جشنواره عصر امروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلماس اعلام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.