شهادت ۶۶ دانشجوی دانشگاه آزاد تهران/ چهار نفر از مجموعه دانشگاه جزء شهدای سلامت هستند

قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور استان تهران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶۶ دانشجوی دانشگاه آزاد استان تهران شهید شده اند.  

بیژن رنجبر رئیس کنگره و قائم مقام رئیس دانشگاه ازاد اسلامی در امور استان تهران در نشست خبری تبیین برنامه‌های سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گرامیداشت یاد شهدای کشور وظیفه تمام مردم شریف ایران است و دانشگاه آزاد استان تهران شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.  

وی بیان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۶۶ دانشجوی دانشگاه آزاد استان تهران شهید شده اند.  

رنجبر افزود: در دوران کرونا چهار نفر از شهدای سلامت برای این دانشگاه بوده همچنین دو نفر از دانشجویان نیز در فتنه سال گذشته به شهادت رسیده اند.

 رنجبر ادامه داد: اگنون ۱۷ نفر از دانشجویان دانشگاه جانباز هستند. هدف از برگزاری کنگره شهدای سلامت تجلیل ازمقام شهدا است و هر موفقیتی که در کشور بدست امده به برکت خون شهدا است.   

وی تاکید کرد: دبیرخانه شهدای دانشگاه آزاد استان تهران تشکیل و نمایشگاهی نیز بر پا شده است. عکس شهدا در سطح شهر پخش و تاکنون ۲۰ مستند از زندگی شهدا تهیه و پخش شده است و امیدواریم این کار برای زندگی سایر شهدا نیز تدوین و در صدادو سیما اکران شود. برنامه ریزی کرده تا آثار شهدا، وصیت نامه‌ها و دست نویس این عزیزان تهیه و با هدف فرهنگسازی پخش شود.

دانشگاه ازاد اسلامی  میزبان ۳۳۵ شهید گمنام هستند

سید احمد صالحی آرا رئیس مرکز شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: کنگره شهدا در راستای الگوسازی و بیان سبک شهدا برگزار می‌کنیم.  

وی بیان کرد: شهدا جان خود را تقدیم خداوند متعال مرده و از جان خودشان گذشتند.  شهدا و خانواداه ملظم شهدا ثابت کرده که رسیدن به قله‌های سخت، شدنی است.  

صالحی ارا با اشاره به اینکه برگزاری کنگره شهدا باید کسب رضایت خداوند به دنبال داشته باشد، تاکید کرد: تهیه کلیپ‌های شهدا و یادواره‌های متعددی در این خصوص انجام شده است. یادواره‌های محلی شهدا در ایران انجام شده است.  

یکی از اقدامات دانشگاه آزاد دیدار‌هایی با خانواده معظم شهدا است به طوری که شخصا به  دیدار خانواده شهید محمد حسین محمد خانی رفته و کارت دعوت برای حضور در سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد تقدیم خانواده معظم شده است.  

وی ادامه داد: در مجموعه دانشگاه ازاد اسلامی ۴۳۳ نفر  شهید شده که  ۱۷۵ نفر از این افراد در دوران  دفاع مقدس به شهادت رسیده اند.  

صالحی آرا ادامه داد: در دانشگاه ازاد ۱۷۹ نفر جز شهدای امنیت و ۷۹ نفر نیز جز شهدای حرم هستند.  

وی همچنین گفت: دانشگاه ازاد اسلامی در سراسر کشور  میزیان ۳۳۵ شهید گمنام هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
احتمالا دانشگاه آزاد از سال 1342 هم شهید داشته ؟
طهرانچی و رنجبر این مدیران بازنشسته دولتی که به دانشگاه آزاد تبعید شده اند دنبال چی چی هستند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۰ ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
خدا تمام شهدا رو با امام حسین محشور نماید .
اما چرا دانشگاه آزاد اسلامی بجای حل مشکلات دانشجویان و کارمندان و اساتید شاهد و ایثارگر فعلی بدنبال رزومه سازی و برندسازی با شهدای خارج از دانشگاه است ؟ هدفشان تبلیغات رسانه ای است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
آنچه از نظر مدیران فعلی دانشگاه آزاد در اولویت است تبلیغات رسانه ای برای عملکرد خودشان است نه رفع مشکلات دانشجویان در دانشگاه آزاد !