فرو ریختن سه ستون اصلی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی

یکی از تحلیلگران مسائل منطقه، طوفان الاقصی را عامل شکست غیرترمیم رژیم صهیونیستی دانست و گفت: سه ستون اصلی امنیت این دولت جعلی که شامل گنبد آهنین، امنیت مرزی و سازمان اطلاعات می‌شود در عملیات طوفان‌الاقصی فرو ریخته است.

مجتبی فردوسی پور دوم آبان‌ماه در چهارمین نشست همایش فقه سیاسی که به همت موسسه دین و تمدن برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: تشکیل دولت شرایط جنگ در اسرائیل سومین باری است که در تاریخ این کشور جعلی صورت گرفته و این نشان از عمق فاجعه‌ای است که در طوفان‌الاقصی به آن وارد شده است.

کارشناس ارشد مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه با اشاره به مولفه پدیدار شناسی گفت: در طوفان الاقصی عملیات ترکیبی و پیچیده‌ای صورت گرفت که لایه‌های آن هنوز کشف نشده؛ اما از لحاظ جنگی، شبیه جنگ کیپور ارتش‌های عربی علیه رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۳ است و از بعد غافلگیرانه، تلفات زیادی در حدود نابودی ۲ هزار و پانصد نفر از نظامیان اسرائیلی داشته است.

او در خصوص اینکه کشور جعلی اسرائیل نظامی است نه مدنی افزود: اسرائیل تنها کشوری است که زن و مرد به مدت ۳ تا ۵ سال خدمت زیر پرچم دارند و از ابتدای طوفان‌الاقصی حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام آمادگی برای جنگ کرده‌اند.

فردوسی‌پور با توجه به نقش قوی و مدرن دستگاه سرویس اطلاعاتی موساد خاطر‌نشان کرد: سرویس‌های اطلاعاتی خارجی و داخلی اسرائیل با قدرت به زمین خوردند، چون حماس را در حال مانور تصور کرده و گمانی برای انجام عملیات اصلی نداشتند.

او تاکید کرد: در این جنگ ترکیبی هنوز کسی نمی‌داند عملیات سایبری و از کار افتادن گنبد آهنین توسط کدام یک از جبهه‌های حماس، روسیه، ایران و حزب‌الله اتفاق افتاده است.

سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اردن به بیان رویکرد آمریکا در مقابل اسرائیل پرداخت و افزود: آمریکا طرفدار افراطی‌گرایی در اسراییل نیست، بلکه به دنبال فرایند سازش و ممانعت ایران از تسلیحات هسته‌ای است که باید مد نظر اسرائیل قرار گرفته شود.

او تشریح کرد: از بین رفتن هیمنه اسرائیل، ریزش ارتش، مخالفت با جنگ و اتفاقاتی مثل خودکشی در جامعه اسرائیل، از هم پاشیدن دیوار در جنوب و شمال اسرائیل، ضرب شصت نشان دادن و غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی؛ شکست اسرائیل را غیر قابل ترمیم کرده است.

فردوسی پور در ادامه به پیامد‌های طوفان الاقصی پرداخت و عنوان کرد: دو سناریوی صلح و سازش و تبادل اسرا و ورود به غزه و ادامه جنگ در اسرائیل مطرح است که هر دوی آن‌ها منتهی به شکست خواهد شد. 

او به کلام مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: راه آزادی قدس از کرانه باختری می‌گذرد، اما کرانه باختری هنوز بطور جدی وارد عرصه طوفان الاقصی نشده و در حملات اسرائیلی تاکنون تنها ۱۰۰ نفر از کرانه جان خود را از دست داده و به مقام شهادت رسیده‌اند.

این تحلیلگر مسائل منطقه‌ای در پایان گفت: سه ستون اصلی امنیت اسرائیل گنبد آهنین، امنیت مرزی و اطلاعاتی بوده که در عملیات طوفان‌الاقصی فرو ریخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار