طرح‌های راه‌سازی سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم پیشرفت چشمگیری داشته است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت:دولت سیزدهم در استان پیشرفت چشمگیری داشته و با کشورهای همسایه نیز مذاکراتی انجام شده تا با ایجاد کریدور شمال به جنوب زمینه بیشتری را برای تجارت فراهم کنیم.

محمد کرمی در جلسه با تعدادی از مدیران سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف و تاثر نسبت به حادثه سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و تسلیت شهادت سیدالشهدای خدمت، آیت الله سید ابراهیم رییسی و همراهان انقلابی ایشان، اظهار کرد: با همت مجموعه دولت سیزدهم و در راس آن شهید جمهور، آیت الله رییسی، اقدامات زیربنایی بی نظیری در این سال‌ها در استان آغاز، تکمیل و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: با تفویض اختیار رییس جمهور فقید به استاندار سیستان و بلوچستان بخش قابل توجهی از بروکراسی اداری حذف و امور مربوط به استان بدون واسطه و به طور مستقیم حل می‌شد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در بحث تامین اعتبار، تقریبا تمامی طرح‌ها در حال اجرای استان؛ اعتبار مصوب دارند و به جرات می توان گفت با نگاه ویژه دولت سیزدهم به این استان با وجود مشکلات اقتصادی کشور هیچ گاه در تامین اعتبار هیچ یک از پروژه‌ها مشکل تامین اعتبار نداشته ایم.

وی به اجرایی شدن ابرپروژه های سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: به منظور تسهیل در حمل و نقل و تسهیل در امر تجارت و مراودات مرزی، پروژه مهم ریلی کشور یعنی راه آهن چابهار به زاهدان با همت دولت سیزدهم در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی قابل ملاحظ‌ ای دارد و طبق برنامه ریزی تا پایان سالجاری به بهره برداری می رسد.

دانشگاه‌ها محور اصلی توسعه و پیشرفت هستند

کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش مرکز راهبردی نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود به طوریکه می‌توان آن را سنگ بنای توسعه سیستان و بلوچستان محسوب کرد، افزود: دانشگاه ها نیز محور اصلی پیشرفت و توسعه هستند و دانشگاه باید به‌عنوان یک پشتیبان علمی برای صنعت باشد.

کرمی خاطرنشان کرد: باید رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت جایگزین رشته‌های قدیم در دانشگاه‌ها شود تا دانشجو پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه بتواند شغل های متعدد ایجاد کند.

وی اذعان کرد: فرایند صدور مجوز باید با سرعت بیشتری طی شود تا سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان بتوانند با سهولت بیشتری سرمایه گذاری کنند.

رییس شورای اداری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: کار مردم نباید روی زمین بماند یا مراجعات اضافی به دستگاه‌های اجرایی داشته باشند بنابراین کارکنان دستگاه ها موظف اند در سریع‌ترین زمان ممکن خدمت رسانی کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۰۰ جوان سیستان و بلوچستانی کارت بازرگانی دریافت کرده‌اند که این امر می‌تواند در فعال سازی تجارت و استفاده از ظرفیت مرز موثر باشد.

برچسب ها: استانداری ، راهسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار