واشنگتن‌ پست: اسرائیل بیمارستان‌ها را هدف اصلی جنگ خود در غزه قرار داده است

روزنامه «واشنگتن پست» امروز (سه‌شنبه) نوشت که اسرائیل بیمارستان‌ها را به هدف اصلی جنگ خود در غزه تبدیل کرده و به مهم‌ترین تاسیسات درمانی این باریکه آسیب رسانده یا آنها را ویران کرده است.

 این روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به اظهارات شیما رافت (Shaima Raafat) مدیر پروژه بیماستان خیریه «حیفا» در غزه که در پیامی صوتی روز بمباران این بیمارستان توسط رژیم صهیونیستی را «هولناک» خوانده بود، نوشت: بر اساس اطلاعات منابع مختلف از جمله گروه‌های امدادرسان و بیمارستان‌ها که توسط «واشنگتن پست» بررسی شده است، این حمله یکی از حدود ۹۰ واقعه مستند مربوط به [بمباران و حمله به]بیمارستان‌ها در غزه از زمان آغاز جنگ اسرائیل در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) بوده است.

واشنگتن پست ادامه داد: برخی از این حملات از جمله حملات [رژیم]اسرائیل به بیمارستان «الشفا» در شهر غزه و بیمارستان «ناصر» در خان یونس، تیتر‌های بین‌المللی را به خود اختصاص داد. برخی دیگر مانند ویرانی بیمارستان حیفا [توسط رژیم صهیونیستی]، که زمانی یک مرکز شلوغ ۶ طبقه بود که ماهانه به حدود ۹ هزار بیمار خدمات‌رسانی می‌کرد، با ادامه درگیری‌ها به نسبت مورد توجه قرار نگرفت.

این رسانه آمریکایی تصریح کرد: تحقیقات دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از ۳۶ بیمارستان در غزه نشان می‌دهد که تنها چهار بیمارستان وجود دارد که هنوز گزارش نشده که توسط نیرو‌های اسرائیلی مورد حمله قرار گرفته‌اند یا از خدمات‌دهی خارج شده‌اند.

این روزنامه با اشاره به ادعای رژیم صهیونیستی درباره اینکه «حماس از بیمارستان‌ها برای فعالیت‌های نظامی استفاده می‌کند»، تاکید کرد که اسرائیل بیمارستان‌ها را به هدف اصلی جنگ خود در نوار غزه تبدیل کرده و به مهم‌ترین تاسیسات درمانی این باریکه آسیب رسانده یا آنها را ویران کرده است.

واشنگتن پست افزود: به عنوان مثال، سخنگوی ارتش [رژیم]اسرائیل در حمله به بیمارستان حیفا ادعا کرد که این حمله علیه یک هدف نظامی در داخل ساختمان بوده است؛ در حالی که حماس و کارکنان بیمارستان‌ها این ادعا‌های اسرائیل را رد کرده‌اند.

راوینا شمداسانی (Ravina Shamdasani) سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در ماه فوریه (بهمن/اسفند) گفت که به نظر می‌رسد «الگویی از حملات نیرو‌های اسرائیلی وجود دارد که [نشان می‌دهد صهیونیستی‌ها]زیرساخت‌های حیاتی غیرنظامی را در غزه، به ویژه بیمارستان‌ها، هدف می‌دهند.»

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در ادامه خاطرنشان می‌کند که گروه‌های امدادی اعلام کردند که بیمارستان‌های فعال غزه به شدت شلوغ هستند و با کمبود تجهیزات مهم از جمله دارو‌های بیهوشی، آنتی‌بیوتیک و گاز پانسمان مواجه شده هستند.

پس از گذشت ۷ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روز به روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اشغالگر طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین المللی، بمباران نهاد‌های امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۷ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وا دارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
به امید نابودی غده سرطانی منطقه رژیم وحشی و خونخوار صیهونیستی،ان شاالله
آخرین اخبار