قشقاوی:

حضور در پیمان شانگهای بخشی از موفقیت دیپلماسی شهید امیرعبداللهیان است

حسن قشقاوی دیپلمات کشورمان درباره عملکرد شهید امیر عبداللهیان، نکاتی را بیان کرد.

حسن قشقاوی دیپلمات کشورمان درباره شهید امیر عبداللهیان، بیان کرد: اگر بخواهیم تمام فعالیت این عزیزان را در این سه سال کنار بگذاریم و به این چند روز اخیر نگاه کنیم چه قبول داشته و چه نداشته باشیم شورای امنیت سازمان ملل قدرتمند‌ترین رکن بین المللی است و شاخص توفیق است. دیروز اتفاقی که رخ داد  این بود که تمام جمع ۱۵ کشور که آمریکا هم عضو آن است و تمام هیات‌های حاضر در سازمان ملل به احترام شهدای عزیز ما برخواستند و یک دقیقه سکوت کردند که نشان از موفقیت دیپلماسی ایران دارد و شاهد عصبانیت صهیونیست‌ها از این موضوع بوده ایم.

او افزود: تقریبا تمام کشور‌ها به ایران تسلیت گفتند. اگر معیار جمعیت را در نظر بیریم کشور‌های پرجمعیت مانند هند و پاکستان عزای عمومی اعلام کردند و این یعنی یک چهارم جمعیت میلیاردی جهان دولت هایشان عزای عمومی اعلام کردند که این اوج موفقیت دیپلماسی ایران است.

وی ادامه داد: حضور در پیمان شانگهای و بهبود روابط با همسایگان آمریکا تنها بخش کوچکی از موفقیت دیپلماسی است. اتحادیه اروپا، جهان عرب، جهان مسلمان، غیر مسلمان و حتی آمریکا به ایران تسلیت گفتند که در تاریخ بی سابقه است و بیانگر توفیق سیاست خارجی است. ما در پیمان شانگهای مدت‌ها فقط عضو ناظر بودیم که تلاش دستگاه دیپلماسی باعث عضویت ما شد. حضور فعالی در سازمان‌های بین المللی داشتیم.

قشقاوی افزود: ارتباط ما با محور مقاومت به مدت‌ها قبل بازمی گردد که راس آن شهید سلیمانی بودند. در تمام تاریخ روزنامه‌های معتبر جهان نقدشان به جنگ‌های اسرائیل این بود که چرا موفق نشدید و درباره جنایت هایشان هیچ صحبتی نمی کردند و هرکاری که جبهه مقابل انجام می دادند این را تحلیل اخلاقی می کردند، اما بعد از طوفان الاقصی به ویژه از طریق زمینه سازی‌های وزارت خارجه  برای اولین بار در رسانه های جهان دارند رژیم اسرائیل را نقد اخلاقی می کنند.

قشقاوی گفت: اتفاقات مهمی در محور مقاومت ایجاد شد که بخشی از آن به دلیل سیاست دستگاه دیپلماسی بود. امیرعبداللهیان در زمان جوانی کارشناس عضو تیم مذاکره کننده در زمان اوایل سقوط صدام بود و یار سردار نزدیک سردار سیلمانی بود.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
حیف و هزاران حیف
الماس های درخشانی را از دست دادیم
خدایا برای ما جبران کن
الهی آمین
آخرین اخبار