تعطیلی موزه‌ها و بنا‌های تاریخی اصفهان در روز چهارشنبه

در پی شهادت رییس جمهور و برگزاری مراسم تشییع پیکر شهید جمهور و همراهان وی بنا‌های تاریخی و موزه‌های استان اصفهان فردا چهارشنبه دوم خرداد تعطیل است.

شهرام امیری سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: آثار تاریخی و مراکز گردشگری در سایر روز‌هایی که عزای عمومی اعلام شده با رعایت شئونات کامل دینی و الزامات عزای عمومی، باز است.
محسن منصوری معاون اجرایی رییس‌جمهور اعلام کرد که به‌دلیل برگزاری مراسم تشییع پیکر رییس‌جمهور و همراهان ایشان، روز چهارشنبه تعطیل است و امتحانات دانش‌آموزان تا پایان هفته لغو شد.


بالگرد حامل آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد که در این حادثه رییس جمهور و همراهان به شهادت رسیدند.


۳۰ بنای تاریخیِ قابل بازدید و زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی در استان اصفهان وجود دارد که عمده آنها در شهرستان‌های اصفهان، کاشان، نطنز، نایین و اردستان قرار دارند.

استان اصفهان با بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی (یکهزار و ۹۴۰ اثر ملی و ۱۵ اثر ثبت جهانی) و افزون بر ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی یکی از قطب‌های گردشگری ایران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.