پلمب ۸۴ شرکت بازاریابی غیرمجاز و مکان دسیسه‌های هرمی

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از پلمب ۸۴ شرکت بازاریابی غیرمجاز و مکان دسیسه‌های هرمی در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

 سرهنگ عبدالله چولکی گفت: امروزه شرکتی که تحت عنوان شرکت هرمی در داخل کشور به طور رسمی فعالیت کند، وجود ندارد ولی بیشتر آنها به صورت زیرزمینی یا در قالب و پوشش شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز که ثبت شده فعالیت می‌کنند.

وی افزود: اینگونه فعالیت‌ها و دسیسه هرمی در طول چند سال متمادی آثار زیان باری را در سطح جامعه به جا گذاشته و انحراف شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای مجاز به سمت و سوی هرمی نیز مزید بر علت و گسترش این جرم شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا به تشریح عملکرد این بخش در سال گذشته پرداخت و تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ توسط رده‌های متناظر در سراسر کشور با اجرای هشت مرحله طرح شناسایی و پلمب دفاتر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و هرمی توانستیم نظارت مستمری در این زمینه داشته باشیم.

وی افزود: در این راستا تعداد ۸۴ شرکت بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز و مکان دسیسه‌های هرمی در سال گذشته پلمب و با تلاش کارآگاهان و استفاده از ظرفیت‌های مختلف تعداد ۳۵۷ پرونده توسط کارآگاهان در سراسر کشور مورد رسیدگی قرار گرفت.

سرهنگ چولکی با اشاره به اینکه وقوع چنین اقداماتی در سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن (۱۴۰۱) حدود ۱۵ درصد کاهش داشته‌ است، گفت: همچنین اقدامات پلیسی و پیشدستانه کارآگاهان در مجموع منتج به کشف پرونده‌هایی به ارزش بیش از ۲۶۹ میلیارد تومان شده است.

وی خاطرنشان کرد: به استناد آمار دریافتی تعداد پرونده‌های تشکیل شده در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با موضوع شرکت‌های هرمی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز در سراسر کشور روند نزولی داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه همچنین شاهد کشف ۱۰۰ درصدی پرونده‌ها در سال گذشته هستیم، خاطرنشان کرد: نحوه فعالیت شرکت‌های هرمی در سایت ایران هشدار www.iranhoshdar.ir و نحوه فعالیت و اسامی شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در سایت www.easnaf.ir اطلاع رسانی شده است که هموطنان می‌توانند با مراجعه به این سایت‌ها اطلاعات جامعی در خصوص فعالیت این شرکت‌ها کسب کنند.

منبع: روابط عمومی پلیس آگاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار