وزیر اقتصاد طالبان شهادت سید ابراهیم رئیسی را تسلیت گفت

وزیر اقتصاد طالبان می گفت دولت آقای رئیسی در برقراری روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان موفق بوده است.

عبداللطیف نظری، معین مسلکی وزارت اقتصاد ضمن عرض تسلیت به مردم ایران، گفت: دولت آقای رئیسی یکی از موفق‌ترین دولت‌ها در برقراری روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان بود، چون سیاست خارجی دولت کنونی ایران روابط گسترده اقتصادی و تجاری با افغانستان بوده است.

به گفته وی، سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران‌ در دوران دولت آقای رییسی مبتنی بر حسن همجواری و گسترش مناسبات با همسایگان بود.

وی افزود: بنابراین با توجه به اینکه افغانستان و ایران مشترکات فراوانی فرهنگی، تاریخی و تمدنی دارند و همچنین دارای منافع مشترک اقتصادی و تجاری در این منطقه هستند در این دوره روابط دو کشور روز به روز گسترش و تقویت پیدا کرد.

معین مسلکی وزارت اقتصاد افزود: دو موضوع مهم یعنی موضوع بندر چابهار و همچنین خط آهن خواف-هرات در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین دو کشور نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کرد.

وی گفت: در حال حاضر این مناسبات رو به جلو و گسترش است. بنابراین در دوره دولت آقای رئیسی ما هم از نظر اقتصادی و تجاری و هم از نظر ترانزیتی شاهد گسترش مناسبات و همکاری‌های همه جانبه بین دو کشور بودیم که تأمين کننده منافع ملی هر دو کشور بود.

پیش از این نیز دیگر مقامات طالبان و حکومت پیشین این کشور شهادت سید ابراهیم رئیسی را به ملت ایران تسلیت گفته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار