واگذاری خطوط ناوگان اتوبوسرانی قزوین به بخش خصوصی

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: خطوط ناوگان اتوبوسرانی با ۱۱۰ دستگاه اتوبوس و ۲۴۰ راننده با هدف ساماندهی و مولدسازی در قالب شرکت محوری به بخش خصوصی واگذار شد.

سید محمد مهدی تقوی مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: لایحه تخصیص اتوبوس و بهره برداری از خطوط اتوبوسرانی به بخش خصوصی از سوی شورای اسلامی شهر برای اجرا به شهرداری ابلاغ و تایید شده است.

وی اضافه کرد: در راستای حمایت از رانندگان و بهره برداران بخش خصوصی، موضوع قرارداد نحوه تخصیص اتوبوس و بهره برداری از خطوط ناوگان اتوبوسرانی به روش شرکت محوری شامل آیین نامه‌ها، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌های ابلاغی به همراه سایر ضوابط از طریق ترک تشریفات مناقصه عمومی به مدت یک ماه به چهار شرکت تعاونی حمل و نقل موجود از جمله سهند سفر، راحت حرکت سحر، راحت گشت ماهان و آذرمهر قزوین ابلاغ شد.

تقوی افزود: نحوه توزیع و واگذاری ناوگان و خطوط اتوبوسرانی به صورت شرکت محوری از طریق طرح مهندسین مشاور با اخذ مصوبه شورای اسلامی شهر اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین بیان کرد: هزینه‌های این شرکت‌ها به روش صورت وضعیتی و بر اساس میزان پیمایش تعیین شده به صورت تعداد راه طی شده توسط اتوبوس‌ها محاسبه می‌شوند و هزینه‌های ناوگان از جمله حفظ و نگهداری و حقوق رانندگان پس از تایید دستگاه نظارت سازمان اتوبوسرانی دریافت خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.