انتقاد روسیه از اقدام آمریکا برای نظامی کردن فضا

نماینده روسیه در شورای امنیت تاکید کرد آمریکا با برنامه نظامی کردن فضا به رقابت تسلیحاتی در آن دامن می‌زند.

واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد که آمریکا با رای مخالف به پیش نویس قطعنامه روسیه در مورد جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا در شورای امنیت سازمان ملل، برنامه‌های واقعی خود برای نظامی کردن فضا را تایید کرد.

براساس گزارش المقال، نبنزیا در جلسه شورای امنیت سازمان ملل، افزود: پیش از این آمریکا و متحدانش با صدای بلند پایبندی خود را به فضای صلح آمیز اعلام کردند، اما امروز پس از تایید نیت واقعی خود به منظور نظامی‌سازی فضا و توسعه سلاح‌های مرتبط با آن ادامه می‌دهند.

این اظهارات پس از ناکامی شورای امنیت سازمان ملل متحد در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده توسط روسیه مبنی بر جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضای بیان شد، در این جلسه ۷ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت از جمله روسیه و چین به آن رای مثبت دادند، سوئیس از رای دادن خودداری کرد و باقی کشورها نیز رای منفی دادند.

علاوه بر این، فو کنگ، نماینده دائم جمهوری خلق چین در سازمان ملل نیز تاکید کرد که مقامات پکن از اینکه شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس قطعنامه تهیه شده توسط روسیه در مورد جلوگیری از مسابقه تسلیحاتی در فضا را رد کرد، عمیقاً ناامید هستند.

این دیپلمات در سخنرانی خود پس از رای گیری گفت: «چین از قطعنامه پیشنهادی روسیه حمایت کرد، با این حال، به دلیل اختلاف در مواضع اعضای شورای امنیت، پیش نویس قطعنامه در رای گیری به تصویب نرسید. ما عمیقاً از این موضوع ناامید شدیم.»

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار