آیت‌الله رئیسی خستگی را خسته کرد

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون به تلاش‌های بی‌وقفه شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در راستای خدمت به کشور اشاره کرد و گفت: این مَرد بزرگ خستگی را خسته کرده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی دوشنبه شب در آیین گرامیداشت شهادت آیت‌الله رئیسی در حرم حضرت معصومه (س) طی سخنانی گفت: آیت‌الله رئیسی سه سال قبل، برغم میل باطنی سکان مدیریت قوه مجریه را به دست گرفت.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون افزود: هیچ تمایلی به تصدی این مسئولیت نداشت، اما فقط به خاطر اصرار مسئولان، علما و اقشار مختلف مردم وارد این عرصه مهم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی با ذکر این نکته که رئیسی با تمام قوا زیر بار این مسئولیت سنگین رفت یادآور شد: نخستین ویژگی این شخصیت، مجاهدت در راه خدا بود، هم از فضل حوزوی و علمی بالایی برخوردار بود و هم اهل جهاد و فعالیت اجتماعی و سال‌های سال خدمت به نظام اسلامی کرد.

حاجی ابوالقاسم همچنین با بیان اینکه عِلمیت آیت‌الله رئیسی برای برخی از علمای حوزه علمیه تهران واضح و مُسَلم بود خاطرنشان کرد: برخی از استادان این حوزه علمیه می‌گفتند، در مدرسه‌ای تدریس می‌کردیم که آیت‌الله رئیسی نیز در همان مدرسه مکاسب تدریس می‌کرد و شاگردان نیز از او بهره‌مند می‌شدند.

او همچنین اضافه کرد: آیت‌الله رئیسی حقیقتا انسان فاضلی بود، شاید فضل علمی ایشان را اشخاص کمتری بدانند.

مشاور رئیس جمهور تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در کنار این فضل علمی، روحیه جهادی و خستگی ناپذیری در مسیر حل مشکل‌های مردم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی مردمی بودن را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های رئیس جمهور شهید دانست و بیان کرد: ایشان خودش را وقف مردم نمود، چرا که در خانواده فقیری رشد کرده بود، در دوران کودکی پس از آنکه پدرش را از دست داد، چند صباحی نیز دست فروشی کرد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: رئیس جمهور می‌گفت، طعم فقر را چشیده‌ام، می‌دانم چقدر سخت است، از این رو هرگز اهل تشریفات، تکلفات و زندگی‌هایی که از زندگی توده مردم فاصله دارد، نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاجی ابوالقاسم دولابی تصریح کرد: رئیس جمهور عشق و ارادتی وصف ناپذیری به مردم داشت، در سفر‌های استانی خطاب به رئیس مرکز ارتباطات مردمی با یک سوز دلی می‌فرمود، مردم با هزار امید به ما نامه می‌دهند، حتی یک نامه نیز نباید مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

حاجی ابوالقاسم تاکید کرد: رئیس جمهور از همنشینی با محرومان و توده‌های مردم و شنیدن درد دل‌های آنان لذت می‌برد.

مشاور رئیس جمهور کفایت و شایستگی را نیز از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: قواره ریاست جمهوری را داشت و چه در داخل و چه در خارج کشور آبرویی برای این کشور بود، کشور‌های مختلف به رئیس جمهور ما نگاه محترمانه‌ای داشتند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون افزود: امروز پیام‌های تسلیت از کشور‌های مختلف جهان صادر شد، کشور هند عزای عمومی اعلام کرد و بسیاری از کشور‌ها به شهادت رئیس جمهور عکس‌العملی بزرگی نشان داده‌اند.

حاجی ابوالقاسم با یادآوری کار‌های بزرگ صورت گرفته از سوی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در شرایط سختی، کشور را تحویل گرفت و با ایثارگری به میدان آمد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون گفت: آیت‌الله رئیسی در شرایطی مسئولیت را بر عهده گرفت که دولت هزاران میلیارد تومان مقروض بود، پروژ‌های زیادی سال‌ها بر زمین مانده بود، اقشار مختلف نیز مطالبه‌هایی داشتند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با اشاره به بحران‌های مختلفی که دولت سیزدهم در آغاز کار با آن مواجه بود یادآور شد: بحران قطعی برق، کمبود گاز، بیکاری گسترده و تعطیلی حدود ۲ هزار کارخانه در کشور، تنها بخشی از این مشکل‌ها به شمار می‌آمد.

مشاور رئیس جمهور گفت: پس از سه سال برکت‌های این سید بزرگوار همین امروز آشکار شده، تاثیر بسیاری از زیرساخت‌های پدید آمده، سال‌های بعد ظاهر خواهد شد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با بیان اینکه امروز نرخ بیکاری کشور به کمتر از هشت درصد رسیده که در ۳۰ سال قبل سابقه نداشته است اظهار کرد: در بسیاری استان‌ها، کار هست، اما کارگر نیست.

او ادامه داد: در این دولت تعداد کارخانه‌هایی که احیا شده، به ۱۰ هزار واحد رسیده است.

عضو خبرگان رهبری گفت: رئیس جمهور کار‌های بزرگی کرد، پروژه‌هایی که کلنگ آن در سال ۸۶ به زمین خورده و تا سال ۱۴۰۰، فقط ۵۰ درصد پیشرفت داشت، اکنون در مرحله بهره‌برداری است.

مشاور رئیس جمهور بیان داشت: پروژه‌های نیمه‌تمام زیادی برای سالیان در کشور زمین مانده بود، اما این سید بزرگوار به پایان رساند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی چند بیمارستان بزرگ در کشور احداث کرد افزود: در طول ۲ سال به اندازه ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی که در طول ۴۴ سال احداث شده بود، تخت بیمارستانی احداث کرد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون یادآور شد: آیت‌الله رئیسی بحران قطعی برق را برطرف کرد، اواخر دولت قبل در تابستان روزانه تا چهار ساعت قطعی برق داشتیم، ولی در این دولت با تولید برق، مدیریت شد.

مشاور رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: این سید بزرگوار طرح رتبه‌بندی معلمان که سال‌ها بر زمین مانده بود را اجرا کرد، فروش نفت را نیز به‌واسطه برقراری ارتباطات گسترده با کشور‌های همسایه چندین برابر افزایش داد.

او اضافه کرد: صادرات غیرنفتی کشور به ۵۳ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد، که در تاریخ ایران بی‌سابقه است.

حاجی ابوالقاسم با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه مساله معیشت و گرانی غبار بر روی فعالیت‌های دولت نشود گفت: مشکل معیشت یک روزه ایجاد نشده، و مربوط به کم کاری‌ها در سال‌های مختلف است.

مشاور رئیس جمهور گرانی را یک مشکل جهانی دانست و خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی در شرایط تحریم یک مدیریت موفق از خود نشان داد، برخی از تحلیل‌گران در کشور‌های متخاصم درباره کار‌های کارستان این رئیس جمهور گزارش‌هایی می‌دهند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون در بخش دیگری از سخنان با اشاره به تلاش بی‌وقفه آیت‌الله رئیسی برای خدمت به مردم، کشور و اسلام گفت: آیت‌الله رئیسی خسته بود ولی تعطیلی نداشت.

مدرس حوزه علمیه قم یادآور شد: رئیس جمهور در خدمت به مردم بسیار پرتلاش بود، و در خصوص چگونگی مصرف بیت‌المال نیز دقت خاصی داشت.

مشاور رئیس جمهور با بیان این نکته که آیت‌الله رئیسی حقوق خود را نصف کرده بود بیان داشت: با توجه به زحمت‌هایی که می‌کشید، اگر ۲ برابر این مبلغ را هم به او می‌دادند، کم بود، اما ۵۰ درصد را به خزانه باز می‌گرداند.

او ادامه داد: وقتی نوک قله خدمت این گونه باشد، این روحیه به نیرو‌های زیردست هم تسری پیدا می‌کند.

حاجی ابوالقاسم با بیان اینکه ناسپاسی‌ها مانع تلاش شبانه‌روزی رئیس جمهور نمی‌شد گفت: آیت‌الله رئیسی مثل استادش شهید بهشتی بسیار مظلوم بود.

او افزود: از دشمنان نا به کار که توقعی نیست، اما توقع از برخی کسانی است که اخبار را وارونه جلوه می‌دادند و نقاط قوت را نقاط ضعف قلمداد می‌کردند.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون گفت: برخی کسانی که حتی بانیان وضع موجود هستند، مطالبه‌گر شدند، اگر امروز در کشور معضل کمبود مسکن داریم به خاطر کم کاری‌های سال‌های گذشته است.

مشاور رئیس جمهور یادآور شد: کسانی که مسبب این تورم‌ها بودند و خلق پول گسترده و بی‌رویه انجام دادند، حالا به این سید بزرگوار مدعی شده‌اند شما نتوانسته‌اید تورم را کنترل کنید، در حالی که تورم روند کاهشی داشته است، برخی اشخاص به صورت ناجوانمردانه انتقاد‌های ناروا می‌کنند.

او بیان کرد: بدتر از اینها برخی از دوستان بودند که به جای قوت قلب دادن، شروع به گرفتن ایراد و اِشکال می‌کردند، غافل از آنکه این سید بزرگوار کشور را در چه شرایطی تحویل گرفت و امروز در چه ترازی قرار داده است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون در بخش دیگری سخنان پایبندی آیت‌الله رئیسی به اصول انقلاب اسلامی را به عنوان یکی از مهمترین شاخص‌های رئیس جمهور فقید توصیف کرد و گفت: با صلابت در برابر صهیونیست‌ها ایستادگی کرد، عملیات وعده صادق مرهون پیگیری و حمایت مجدانه رئیس جمهور از نیرو‌های نظامی بود.

حاجی ابوالقاسم با اشاره به حمایت جانانه رئیس جمهور از فلسطین در اجلاس کشور‌های اسلامی اظهار کرد: رئیس جمهور خودش را سرباز رهبر معظم انقلاب می‌دانست، و همواره از ایشان تمجید می‌کرد.

او بیان کرد: امروز به جرات می‌توان گفت، رهبر معظم انقلاب داغدار شد و یکی از سرداران مهم خودش را از دست داد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیون با بیان این مطلب که رئیس جمهور دلداده خدا و اهل بیت بود خاطرنشان کرد: نمازهایش نماز‌های باحالی بود، اهل گریه بود و در مجالس و محافل، اشک پهنای صورتش را پُر می‌کرد.

او افزود: اگر اشک‌های رئیس جمهور در دل شب نبود، قدرت پیگیری امور در طول روز نیز محقق نمی‌شد.

مشاور رئیس جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی علاقه‌مند بود او را خادم‌الرضا اطلاق کنند، البته این خدمت را تبدیل به خدمت محرومانی کرده بود که امام رضا دلسوز آنهاست.

آیین بزرگداشت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و شهیدان سانحه سقوط بالگرد با حضور گسترده زائران و مجاوران کریمه اهل بیت (س) برگزار شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران یکشنبه هفته جاری و همزمان با شب میلاد امام رضا (ع) بر اثر سانحه سقوط بالگرد در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
برای خدمت به محرومان بر ایش شب وروزنگذاشت عین شمع ذوب شد تا زیبایی انسانیت رابه همه ی مابچشاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
رئیس جمهور عزیز و شهید ما هرگز فراموشت نمی کنیم سعی می کنیم از تو یاد بگیریم خدمت به خلق را از تو بزرگواری و گذشت و صبوری را آموختیم از تو پشتکار را یاد گرفتیم درود بر شرف و وجدان کاری و فداکاری های تو عزیز شهید ما
آخرین اخبار