پیشرفت ۵۰ درصدی رفع نقاط حادثه‌خیز در همدان

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از کسب رتبه یک این استان در رفع نقاط پرتصادف در کشور خبر داد. 

 مهرداد آهکی گفت: درخصوص نقاط پرتصادف با توجه به آمار تصادفات رخ داده سه ساله از سال ۹۸ تا۱۴۰۰ و با توجه به شیوه‌نامه‌ها و نرم‌افزار‌های مربوط در نقاط پرتصادف و مصوب کل کشور در محور‌های مواصلاتی کشور ۸۸۷ نقطه پرتصادف شناسایی شد که سهم استان همدان از این تعداد ۵۲ نقطه است. 

او با بیان اینکه رفع و اصلاح ۵۲ نقطه پرتصادف همدان با امکانات امانی و پیمانی در دستور کار قرارگرفت، گفت: ابتدا آشکارسازی همه ۵۲ نقطه پرتصادف انجام و سپس نسبت به رفع این نقاط اقدام شد.

مدیر کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: در برنامه تدوین شده توسط سازمان راهداری مقرر شد ۲۱ نقطه در سال ۱۴۰۲ و ۳۱ نقطه در سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد که در سال ۱۴۰۲ تعداد ۳۱ نقطه (۱۰ نقطه پر تصادف بیش از تعهدات) انجام شد. 

آهکی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ رفع ۲۱ نقطه حادثه‌خیز باقی مانده بود که هم اکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند، گفت: استان همدان در رده بندی کشوری حائز رتبه نخست شد. 

او گفت: باقی نقاط در صورت تأمین و تخصیص اعتبار تا پایان امسال رفع خواهد شد که به‌طورحتم این اقدام در کاهش تلفات جاده‌ای استان بسیار مؤثر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار