چشم پوشی بایدن از جنایات رژیم صهیونیستی: حمله به غزه نسل‌کشی نیست

رئیس جمهور آمریکا در ادامه حمایت و چشم پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مدعی شد که حمله اسرائیل به این باریکه مصداق «نسل‌کشی» نیست.

به گزارش رویترز، بایدن دوشنبه شب در یک مراسم یهودیان آمریکا در کاخ سفید مدعی شد: آنچه در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی نیست. ما این را رد می‌کنیم.

وی همچنین ادعا کرد که اسرائیل قربانی حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) مقاومت فلسطین است و حمایت آمریکا از این رژیم «آهنین» است. ما خواهان شکست حماس هستیم. به همین دلیل برای تحقق آن با اسرائیل همکاری می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا همچنین درخواست کریم خان دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری برای بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت را رد کرد. هیاتی از قضات دیوان بین‌المللی کیفری درخواست کریم خان برای صدور حکم بازداشت را بررسی خواهند کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه ژانویه طی حکمی به رژیم اسرائیل دستور داده بود تا تمام تلاش خود را برای جلوگیری از انجام نسل کشی به عمل آورده و امکان ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند. با این حال، دیوان از صدور دستور آتش‌بس خودداری کرده بود.

فرانچسکا آلبانز گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی ماه مارس در گزارشی اعلام کرد: شواهد معقولی وجود دارد که ما را به این باور برساند که در غزه نسل‌کشی رخ داده است.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
بایدن : حمله به غزه نسل‌کشی نیست
بایدن نسل‌کشی نیست پس از نظر شما چیه خاله بازیه !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ان شاء الله وقتی رفتی جهنم سوزان خدا، فرشتگان عذاب بهت خواهند فهماند که چه غلطی کرده ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
خدایاچرا با وجودامثال ترامپ و بایدن ونتانیاهو،اتفاقات ناگوارباید برای بزرگان ما پیش میآد؟؟! نمیخواهی جایی هم خدایی خودت را به مومنانت نشان دهی؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
پس کشتار ۳۵ هزار تا زن و بچه اسمش چی چیه ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
اینها بهش می گن حقوق بشر
آخرین اخبار