ممنوعیت کشت برنج در استان کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کشت برنج در استان ممنوع است و در صورت مشاهده امحاء خواهد شد.

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به ممنوعیت کشت برنج در استان، گفت : کشت برنج بر اساس مصوبه هیئت دولت مبنی بر اینکه کشت برنج صرفا باید بر اساس الگوی کشت وزارت جهاد کشاورزی انجام شود، در استان کرمانشاه ممنوع است و بر همین اساس از کشاورزان می‌خواهیم به هیچ عنوان به فکر کشت برنج در مزارع خود نباشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در صورت مشاهده کشت برنج در استان نسبت به امحاء آن اقدام خواهد شد، گفت: کشاورزان متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد تا برخورد قانونی لازم با آنها صورت بگیرد.

چاله‌چاله با بیان اینکه برنج جزو محصولات آب بر است، گفت: باید به فکر کشت محصولات با نیاز آبی کم باشیم تا بتوانیم منابع آب استان را به خوبی مدیریت کنیم.

وی با اشاره به بارندگی‌های نسبتا خوب امسال، گفت: اگرچه وضعیت بارش‌های امسال استان مناسب بوده، اما مجوز کشت برنج در استان به کشاورزان داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در چندین سال گذشته با خشکسالی مواجه بوده، تصریح کرد: یک سال تَرسالی بعد از چندین سال خشکسالی نمی‌تواند کسری منابع آبی زیرزمینی را جبران کند و کماکان با بحران آب در استان مواجه هستیم.

چاله چاله اضافه کرد: در پی خشکسالی‌های سنوات گذشته، منابع آبی زیرزمینی استان با کاهش جدی مواجه شده که بارندگی‌های خوب سال زراعی جاری نمی‌تواند وضعیت این منابع را تغییر چندانی بدهد، لذا نیاز به مدیریت جدی منابع آب در استان داریم.

وی یادآور شد: منابع آب‌های زیرزمینی استان ضعیف شده و تنها در صورت بارش برف آن هم به میزان زیاد می‌توانیم به بهبود وضعیت این منابع امیدوار باشیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.