معاون قوه قضاییه:

داوران و میانجی گران باید پرچمدار صبر باشند

حجت الاسلام و المسلمین صادقی گفت: ستاد ملی صلح، بخشایش و رضایت (صبر) تشکیل شده است و داوران و میانجی گران باید پرچمدار صبر باشند.

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در آیین تحلیف داوران حرفه ای و میانجی گران استان کرمان،  صبوری کردن را از اولویت های فعالیت در حوزه داوری و میانجی گری برشمرد و  گفت: ستاد ملی صلح، بخشایش و رضایت (صبر) تشکیل شده است و داوران و میانجی گران باید پرچمدار صبر باشند.

وی  افزود: داوران و میانجی گران، باید اسرار مردم را حفظ کنند و یکی از خواص داوری و میانجی گری این موضوع است.

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور ضمن بیان این مطلب که داوری و میانجیگری مسئولیت دشوار و سنگین وجدانی دارد، تاکید کرد: افرادی که آموزش دیده و موفق به دریافت پروانه می شوند در حقیقت در آغاز راهی پرمسئولیت هستند.

وی مدارا با مردم را از دیگر اصول فعالیت در حوزه داوری و میانجی گری برشمرد و ادامه داد: در این حوزه باید عدالت جبرانی را برای متخلفان در پیش گیریم و فضای ترمیمی را برای رفع خصومت ها با مشارکت خوبان محل و مردم محقق سازیم.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی تصریح کرد: داوران و میانجی گران همچنین باید از صدورسریع آرا خودداری کنند و در ابتدا برای ایجاد صلح و سازش تلاش کرده ودر نهایت در صورت نیاز اقدام به صدور رای کنند.

وی گفت: به رای داوران امتیاز بالایی داده نمی شود و امتیاز بالا برای داورانی است که در مسیر صلح و سازش موفق تر باشند.

معاون قوه قضاییه و رئیس مرکز حل اختلاف کشور تصریح کرد: باید با استفاده از فضاهای رسانه ای و ... سنت داوری و میانجی گری را معرفی کنید.

وی گفت: کانون داوران حرفه ای استان باید به سرعت راه اندازی شود؛ زیرا با تحقق این امر، حمایت های صنفی محقق شده و باب کارهای زیادی برای داوران گشوده می شود.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی بیان داشت: باید کاری کنید که هیچ رای داوری باطل نشود و آراء به قدری متقن باشد که هیچ خدشه ای به آن ها وارد نشود که برای تحقق این امر از افراد با تجربه در حوزه داوری و میانجی گری دعوت کرده ایم.

وی با اشاره به این مطلب که گوش شنوا و زبان اقناع دو نیاز اصلی در زمان صدور حکم است، گفت: این دو اصل، موجب توسعه رضایت مندی مردم می شود و اثرت روانی فوق العاده ای را در پی دارد.

در این آیین ۴۳ داور و ۵۲ میانجی گر برای آغاز فعالیت حرفه‌ای خود سوگند یاد کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار