شرکت ۱۱ استان در جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج

هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین با شرکت ۱۱ استان در یاسوج در حال برگزاری است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آیین افتتاح هشتمین جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین در یاسوج گفت: برای اولین بار در کنار جشنواره کوچ، اولین اجلاسیه شهدای عشایر برگزار می‌شود.
 
علی احمدزاده با بیان اینکه در این جشنواره ۲۰ استان عشایری از سراسر کشور دعوت شده اند که تاکنون سفیران فرهنگی عشایر ۱۱ استان حضور یافتند، افزود: بالغ بر ۱۱۰ غرفه از استان‌های مختلف کشور آثار و صنایع خود از جمله صنایع دستی عشایری را به نمایش می‌گذارند.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در هشتمین جشنواره عشایری برنامه‌های مفرح و شادی برای به نمایش گذاشتن فرهنگ عشایر ایران زمین تدارک دیده شد و خوشبختانه در کشور ما فرهنگ استفاده از صنایع دستی عشایری در حال نهادینه شدن است.
 
احمد زاده با اشاره به اینکه عشایر همواره در کنار انقلاب و نظام بوده‌اند، گفت: با توجه به برگزاری اولین اجلاسیه شهدای عشایر و ایثارگران کار‌های مشترکی توسط سپاه فتح، امور عشایر و میراث فرهنگی انجام گرفته است.
 
در این جشنواره نمایندگان فرهنگی اقوام عشایری استان‌های عشایر نشین اداب رسوم تولیدات و دستاوردههایشان هایشان را در قالب برنامه‌های فرهنگی هنری بمدت ۵ روز ارائه می کنند.
 
در پایان جشنواره از گروه‌های فرهنگی عشایری که بهترین آثار و برنامه‌ها را ارائه دهند نیز تجلیل می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.