۷۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان سیستانی پرداخت شد

 سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تامین معیشت کشاورزان و جبران بخشی از خسارات ناشی از خشکسالی تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و به کشاورزان پرداخت شد.

 علیرضا دهمرده  سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  در جلسه قرارگاه تامین مواد غذایی سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تامین معیشت کشاورزان و جبران بخشی از خسارات ناشی از خشکسالی با پیگیری‌های معاون اول ریاست جمهوری، مسئولان استانی، وزارت جهادکشاورزی و نمایندگان مجلس تاکنون ۷۰۰ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافته و به کشاورزان پرداخت شد.

 علیرضا دهمرده افزود: عدم آورد رودخانه هیرمند در سالیان متمادی در سیستان و تحمیل خسارات هنگفت به بهره برداران وارد کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا این سازمان با شناسایی کشاورزان مشمول کشت اراضی دشت سیستان و تعیین سهم هر بهره بردار با استفاده از اطلاعات نقشه های ۱۶ گانه کاداستر و همچنین استخراج سطح زیر کشت از طریق فناوری جی آی اس و تصاویر ماهواره ای در سطح ۱۶۵ هزار هکتار موفق به شناسایی حدود ۶۲ هزار نفر از بهره برداران اراضی دشت سیستان شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: پرداخت های نقدی به مشمولان در ۲ مرحله ، مرحله نخست اواخر اسفندماه سال گذشته و مرحله دوم در اردیبهشت ماه جاری انجام شده و سهم هر بهره بردار به حساب خود و یا نماینده و یا ورثه آنها پرداخت شد.

برچسب ها: کشاورزان ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار