سیل به شبکه برق سرخس خراسان‌رضوی ۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد

مدیر برق سرخس گفت: جاری شدن سیل و بارندگی‌های شدید این شهرستان در هفته گذشته به شبکه‌های توزیع برق در روستاها و نقاط پراکنده این شهرستان خساراتی وارد کرد که حدود ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

حجت پارسا دوست گفت: همچنین در نتیجه باران‌های شدید، سیلاب شهر مشهد و دامنه های هزار مسجد به حجم ۶۰ میلیون متر مکعب به سرخس وارد شد.

وی بیان کرد: عمده خسارات ناشی از سیل به شبکه برق این شهرستان ناشی از سقوط شبکه های فشار متوسط و فشار ضعیف بر اثر طغیان رودخانه ها و همچنین حجم زیاد روان آب ها و اصابت صاعقه به شبکه ها بوده است.

مدیر برق سرخس اظهار کرد: تاکنون اکثر موارد خسارات وارده به شبکه برق با تلاش جهادی و شبانه روزی گروههای عملیاتی مدیریت برق سرخس رفع شده است و هم اکنون همه مشترکین شهرستان برقدار هستند.

وی ادامه داد: شبکه برق تغذیه کننده پاسگاه های مرزی این شهرستان که به علت وقوع سیلاب آسیب دیده بود، در روز جمعه گذشته (۲۸ اردیبهشت ماه) اصلاح شد.

پارسا دوست بیان کرد: کارکنان حوزه عملیاتی شهرستان سرخس که از ساعات ابتدایی روز جمعه با وجود مسافت ۱۰۰ کیلومتری تا محل آسیب دیده و همچنین بسته شدن راههای ارتباطی این شهرستان مشغول فعالیت بودند، اقدام به اصلاح شبکه های آسیب دیده کردند.

مدیر برق سرخس گفت: با توجه به خسارات ناشی از سیل بر شبکه برق این شهرستان، فرماندار سرخس پیگیری های لازم را به لحاظ تامین خودرو و تجهیزات مناسب برای نیروهای عملیاتی مدیریت برق به منظور عبور از سیلاب و راههای تخریب شده از شرکت بهره برداری نفت انجام داد، نیروهای هنگ مرزی سرخس نیز همکاری خوبی با نیروهای عملیاتی مدیریت برق این شهرستان داشتند.

وی اضافه کرد: نصب ۲ پایه فشار متوسط چوبی که بر اثر سیل خسارت دیده بود، بیش از ۱۲ ساعت به طول انجامید و در شرایط بسیار سخت انجام شد.

برچسب ها: سیل ، خسارت ، خراسان رضوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار