پژوهشگران مشهدی سه محصول دارویی گیاهی تولید کردند

پژوهشگران یک شرکت دانش‌بنیان زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به تولید سه محصول دارویی گیاهی در حوزه های «آسم کودکان، بی‌میلی جنسی بانوان و کبد چرب» شدند.

مدیر عامل شرکت «زجاج درمان طوس» روز شنبه در این خصوص گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۶ در مرکز رشد این دانشگاه فعال شده و پایه کار این شرکت کارآزمایی بالینی داروهای گیاهی و تولید محصولات طبیعی و سنتی بوده است.

دکتر سیدعباس زجاجی افزود: نخستین محصول تولیدی شربت کمک به درمان آسم کودکان با نام «زدکاف» بوده که وارد بازار شده، محصولی که در این شرکت دانش‌بنیان تولید شده و در کنار آن نیز تولید فرآورده روغن «زدلاو» با کاربری کمک به درمان بی‌میلی جنسی بانوان و فرآورده درمان کبد چرب غیرالکلی با نام کپسول «زدلیور» را داشته‌ایم.

وی بیان کرد: تمامی این داروها ۱۰۰ درصد ایرانی بوده و برای تولید آنها از گیاهان بومی داخل کشور استفاده شده است.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه برنامه بعدی ما تداوم کارآزمایی بالینی در موضوعات «سنگ کلیه، نارسایی‌های‌های گوارشی و پروستات» است، گفت: عمده مشکل ما در بحث عدم همکاری‌ شرکت‌های پخش سراسری برای توزیع محصولات تولیدی بوده که در این راستا خواستار همکاری بهتر هستیم.

دکتر زجاجی گفت: در حوزه صادرات محصول به دیگر کشورها هم کارهای خوبی انجام شده که نخستین مورد به کشور افغانستان صادر شده است و آماده همکاری با سایر کشورها در این زمینه هستیم.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دارا بودن بیش از ۹ هزار دانشجو و افزون بر ۲۵ هزار نیروی بهداشتی و درمانی، اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق کشور مطرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.