رفتار واحد‌های فراجا باید اعتمادساز باشد

رئیس پلیس پیشگیری فراجا یکی از راهکار‌های توسعه پایدار را مشارکت مردم در تولید امنیت و حراست از آن دانست و گفت: رفتار واحد‌های فراجا باید اعتمادساز باشد.

 سردار علی مویدی خرم آبادی یکی از شاخصه‌های اساسی توسعه را مشارکت مردمی در تولید امنیت دانست و افزود: مشارکت مردمی در تولید امنیت و با حضور و دخالت مردم موجب می‌شود که طرح‌ها و برنامه‌های فرآیند تولید امنیت و حراست برگرفته از نیاز‌های واقعی مردم باشد. این امر علاوه بر کارکرد ذکر شده می‌تواند بر تسهیل و تسریع در انجام امور، کاستن هزینه ها، تقویت تعامل اجتماعی و افزایش روح همبستگی اجتماعی اثرگذار باشد.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه، بیان داشت: مشارکت مردمی در تولید امنیت امری دستوری و حاکمیتی نیست که بتوان به صورت یک سویه به جامعه تحمیل کرد، بلکه این امر فرآیندی دو سویه می‌باشد در ابتدا دستگاه‌های تولید امنیت همچون فراجا می‌بایست به این باور و اعتقاد در کلیه سطوح مختلف و بدنه سازمانی برسند که مهمترین بخش از تولید امنیت مشارکت مردمی است و پس از آن از طریق ارتباط گسترده، قوی و مستمر با مردم از طریق ایجاد روحیه تعاون و مشارکت در بین مردم اقدام کنند و جامعه نیز به این باور و اعتقاد برسد که تولید و حراست از امنیت وظیفه آحاد مردم جامعه می‌باشد. این امر در منابع اسلامی و احادیث نیز اشاره شده و مسئولیت فردی در قبال جامعه مشخص و برای آن جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

سردار مویدی، وظیفه فراجا در مشارکت مردم را امری جدی قلمداد کرد و گفت: با توجه به اینکه یکی از پیش زمینه‌های مشارکت، اعتماد سازی است به همین دلیل واحد‌های فراجا باید به گونه‌ای رفتار کنند که اعتمادسازی و زمینه مشارکت مردمی پیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: یکی از راهکار‌های مهم مشارکت مردمی ایجاد (نهاد‌های مشارکتی) است که پلیس پیشگیری فراجا از این ظرفیت بهترین بهره را از طریق ایجاد گسترش مراکز انتظامی کرده و مشارکت مستقیم مردم و موسسات مردمی را از طریق این نهاد مشارکتی توسعه داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار