همه برای خروج استان سمنان از سیاهچال جمعیتی وظیفه دارند

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی گفت: سمنان جزو سه استان دارای بحران جمعیت است و برای خروج از وضعیت سیاهچال جمعیتی همه وظایفی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی خطیب این‌هفته نماز جمعه سمنان با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با اعضای مجمع جهانی علی بن‌موسی الرضا گفت: باید برکات امام رضا (ع) به دنیا و جهانیان نشان داده شود و اگر بناست تا انسان به معرفت الهی برسد باید جنبه معنوی، سیاسی اجتماعی و سبک زندگی ائمه معصومین در جامعه برای عموم مردم بیان شود.

وی با اشاره به نامگذاری ۳۰ اردیبهشت روز جمعیت افزود: سونامی سالمندی کشور را تهدید میکند و استان سمنان جزء ۳ استان کم جمعیت کشور است و باید مردم و مسئولین در این‌خصوص اهتمام لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: میانگین‌ناباروری در ایران ۳ برابر‌ میانگین کشور های دیگه است واستکبار و دشمنان این نظام نقشه های بسیاری در این‌خصوص برای ملت ایران کشیده است.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تاکید بر ازدواج آسان و تربیت فرزند صالح در جامعه گفت: سال گذشته ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار زن‌نابارور داشتیم و همه وظیفه داریم در توطئه استکبار و نقشه های دشمن که سونامی کمبود جمعیت است ، راهکارهای لازم را رعایت کنیم.

امام جمعه سمنان به تصویب لایحه تعطیلی شنبه‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و ادامه داد :تعطیلی شنبه ها توسط مجلس پس از ارسال لایحه توسط دولت کار قانونی است و پس از تایید شورای نگهبان ، عملیاتی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین مطیعی در پایان با اشاره هفته کتاب و کتابخوانی هم گفت: با توجه به اینکه سمنان به عنوان پایتخت کتاب در ایران معرفی شده باید فرهنگ‌کتابخوانی در جامعه افزایش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.