صدور مجوز بکارگیری برای ۱۲ راننده پایه یک درون شهری در قزوین

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: مجوز تامین ۱۲ راننده پایه یک درون شهری از سوی شورای اسلامی شهر و فرمانداری قزوین برای این سازمان صادر شد.

سیدمحمد مهدی تقوی مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین گفت: فعالیت رانندگان پایه یک اتوبوس از طریق شرکت‌های تامین کننده خدمات حمل و نقل مسافر پس از سنجش مهارت فنی و عملی و همچنین مصاحبه حضوری، در سازمان اتوبوسرانی صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: فرآیند پیش ثبت نام و آزمون‌های عملی و مصاحبه متقاضیان در حال انجام است که پس از اخذ امتیازات لازم جهت انجام آزمایش عدم اعتیاد و سوء پیشینه و نیز تست سلامت اعصاب و روان به حوزه‌های مربوطه معرفی می‌شوند.

تقوی بیان کرد: این ناوگان در حال حاضر با ۲۲۰ راننده فعال در بخش خصوصی و ۴۴ راننده سازمانی به شهروندان خدمات رسانی می‌کنند که با توجه به سختی کار رانندگان اتوبوس درون شهری و حجم بالای مسافر، تامین راننده اتوبوس درون شهری از موضوعات مهمی بود که در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول یادآور شد: برگه سنجش مهارت فنی و عملی متقاضیان رانندگی در سازمان اتوبوسرانی، شامل سوالات قطعه شناسی، نحوه عملکرد راننده، مراحل بازدید روزانه خودرو و آزمون مهارت رانندگی است که ۳۵ درصد آزمون را مشمول می‌شود و در مرحله مصاحبه نیز سوالات مختلفی از طریق اعضای کمیته ارزیابی صورت می‌گیرد که ۶۵ درصد نمره کل آزمون را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین یادآور شد: متقاضیان بایستی قبل از حضور در آزمون فنی و مصاحبه شرایط تعیین شده از قبیل مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)، تایید صلاحیت راننده توسط مراجع قانونی و سلامت اجتماعی، گواهی عدم اعتیاد و سوء پیشینه، گواهی سلامت و سایر موضوعاتی که در قوانین حمل و نقل عمومی برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی الزامی است را در نظر داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.