مخازن بندهای طرقبه شاندیز شرایط باتلاقی دارند

هرگونه تردد افراد و احشام به دلیل خطر فرو رفتن در گل و لای مخازن بندهای طرقبه شاندیزمخاطره آمیز است.


حمیدرضا ضیایی فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با توجه به اینکه در شرایط نبود آب در مخازن بندهای احداثی، رسوبات بر جای مانده شرایط باتلاقی را ایجاد می‌کند.

او افزود: با توجه به ریزش نزولات آسمانی و آبگیری اکثر سازه‌های آبخیزداری اعم از بندهای گابیونی، خاکی، سنگ و ملات و پخش سیلاب، از تمامی همشهریان عزیز و گردشگران درخواست می‌شود، تحت هیچ شرایطی در آب انباشت شده پشت این سازه‌ها اقدام به شنا نکنند.

فرماندار طرقبه شاندیز ادامه داد: انباشت حجم بالایی از رسوبات، گل‌آلود بودن آب و سیلابی بودن جریان‌های ورودی به این سازه‌ها، شرایط بسیار خطرناکی حتی برای شناگران ماهر به وجود می‌آورد، درخواست می‌شود با جدی گرفتن نکات ایمنی و پرهیز از اقدامات پرخطر، ایمنی و سلامت را برای خود و دیگران به ارمغان آورید.

ضیایی هم چنین بر پرهیز از نزدیک شدن و اتراق در محدوده حریم انواع سازه‌های آبخیزداری از جمله بندهای خاکی، سنگ و ملاتی بیان کرد: نمایندگان و مالکین، شوراها و دهیاران از باز بودن شیر فلکه خروجی و سرریز سازه‌های آبخیزداری اطمینان حاصل کنند.

او تصریح کرد: سازه‌های آبخیزداری تحت هیچ شرایطی استاندارد لازم برای شنا کردن ندارند لذا از شنا در این سازه‌ها اجتناب‌ نمایید.

برچسب ها: طرقبه شاندیز ، سیلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.