طراحی سامانه جریان اقتصادی نوین برای حمایت از فناوران

با هدف تبدیل علوم به فنون سامانه جریان اقتصادی نوین در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس شد که به زودی رونمایی می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز در آیین اختتامیه و اعطای جوایز هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی در اصفهان گفت: در وزارت علوم سامانه جریان اقتصادی نوین یا همان سامانه جان طراحی شده که از شرکت‌های دانش‌بنیان درخواست کردیم طرح‌های خود را در این سامانه بارگذاری کنند.


محمد علی زلفی گل افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که در این زمینه با سازمان صمت منعقد کردیم محصولات دانش بنیان‌ها و فناوران به پایگاه ستاد ایران متصل می‌شود تا وزارت صمت اجازه واردات این محصولات ندهد و در حقیقت حلقه همرسان برای دیده شدن دانش بنیان‌ها ایجاد کرده ایم.


او با اشاره به جایگاه علمی اصفهان هم گفت: استان اصفهان از نظر دانشگاهی بهترین دانشگاه‌های کشور را دارد و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان نیز در کشور یگانه است.

وزیر علوم افزود: گرچه تولید علم مرجعیت ایجاد می‌کند، اما اگر برای مصرف علم برنامه نداشته باشیم از مزایای همه جانبه علم نمی‌توانیم بهره ببریم.
زلفی گل با اشاره به اینکه تبدیل علوم به فنون یکی از برنامه‌های این وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری است گفت: با همین هدف معاونت فناوری و نوآوری را در وزارت علوم ایجاد کردیم که این معاونت پیش از این وجود نداشت و با این اقدام مدیریت پاک‌های علم و فناوری و مراکز رشد انسجام بهتری یافت.


وزیر علوم اضافه کرد: در بودجه ۱۴۰۳ که به زودی ابلاغ می‌شود به بحث فناوری توجه شده است.


او گفت:برای تبدیل ایده و پژوهش به خلق فناوری، ثروت، خدمت و تجاری‌سازی باید برنامه منسجمی داشته باشیم که در جشنواره شیخ بهایی با تامین منابع مالی جمعی این اتفاق افتاده است.

وزیر علوم گفت: این نوآوری امسال در جشنواره شیخ بهایی شکل گرفته و شرایطی فراهم شده که از طریق بورس و فرابورس و مشارکت مردم توسعه فناوری و دانش بنیان‌ها سرعت بیشتری داشته باشد که این هم در راستای شعار سال است.

زلفی گل در ادامه با اشاره به اهمیت تولیدات دانش بنیان‌ها گفت: محصولات محصولات فن آفرینان هم رقابت پذیرند و هم رقابت ناپذیر چرا که محصولاتی تولید می‌کنند که از نظر کیفی با نمونه‌های خارجی قابل رقابت است و از طرفی با نبوغ خود محصولاتی تولید می‌کنند که در دنیا رقیب ندارد و در حقیقت مزیت‌های جدید را خلق می‌کنند که به دنبال آن خلق ثروت، قدرت آرامش و سلامت را برای کشور به دنبال دارد.

هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی با حضور کارآفرینان، فن آفرینان، کارشناسان، سرمایه‌گذاران و مسوولان برگزار شد.


نمایشگاه دستاورد‌های دانش‌بنیان و بازارچه طعم فناوری در زندگی و کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی از برنامه‌های جشنواره شیخ بهایی در اصفهان بود.


بیش از ۱۷ میلیارد ریال جایزه نقدی برای هجدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی پیش بینی شده و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به برترین‌ها اعطا خواهد شد.

در آیین اختتامیه و اعطای جوایز هجدهمین جشنواره ملی شیخ بهایی از ده شرکت دانش بنیان و فناور برتر کشور تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.