در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بیان مسائل خاص به زبان ساده در رویداد گود

تهیه‌کننده رویداد گود گفت: پایه رویداد گود بر روی بیان روایت است؛ ما در گود تمرین می‌کنیم تا تمام مسائل را به صورت ساده و راحت بیان کنیم.

فصل چهارم رویداد گود با عنوان «خیابان آزادی، بن بست شهر نو» پنجشنبه و جمعه، 27 و 28 اردیبهشت ماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. این رویداد میزبان ۱۸ راوی با رویکردهای مختلف بود که نگاهشان را به مسأله امر جنسی و نسبت آن با عرصه عمومی جامعه، مطرح کردند. در این فصل رویداد گود، تحولات اخیر جامعه ایران در باب پوشش، با عینک زیست جنسی مورد بررسی قرار گرفت و ابوالفضل اقبالی، سید کمیل حسینی، مجتبی عرب و احسان شاه قاسمی از جمله ارائه‌دهندگان این رویداد بودند.

سید محمد بیژنی فر تهیه کننده برنامه گود بیان کرد: برنامه گود یک برنامه‌ای است که ما قصد داشتیم به شکل برنامه تد آن را اجرا کنیم. اولین ضبطمان سال ۱۴۰۰ بود که گود در بازه‌ای توقف داشت اما پس از مدتی مجددا در سال ۱۴۰۲  به ایده رویداد رسیدیم. گفتیم اگر رویداد برگزار کنیم راحت تر می‌توانیم میهمان بیشتری را دورهم دیگر جمع کنیم و حرف‌های بیشتری بزنیم. درنتیجه ابزار رویداد را برای گود انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: اولین ضبط رویدادمان خیلی جدی در فضای مجازی چرخید که با عنوان «عینک فلسطین» بود که در اواخر آبان ۱۴۰۲ برگزار شد. سپس به دی ماه و سالگرد حاج قاسم رسیدیم و تصمیم گرفتیم درباره آخرین سخنرانی حاج قاسم در جمع سپاه صحبت کنیم و اسم رویداد را گذاشتیم « او خود سخن می‌گوید»، زیرا نقدهای جدی‌ای داشتیم. در ادامه رویداد سوم ما درباره انتخابات بود و سعی کردیم سه جناح و روایت متفاوت که در جامعه وجود دارند اعم از اصلاح طلبان، اصولگرایان و عدالت خواهان سعی کردیم نمایندگان این گروه‌ها را در رویداد بیاوریم تا بنشینند صحبت کنند تا فضای جامعه را نسبت به انتخابات مشاهده کنیم. 

این تهیه کننده بیان کرد: پایه رویداد گود بر روی روایت است؛ ما در گود تمرین می‌کنیم تا تمام مسائل را به صورت ساده و راحت بیان کنیم و مدعوین و میهمانان ما کسانی هستند که در این رویداد تمرین شنیدن می‌کنند. سه رویدادی که تا کنون برگزار شدند به شکل مناسبتی طور بودند اما خداراشکر تیم گود بزرگ‌تر شده است و وارد مسائلی شده‌ایم که می‌توانیم ما روایت اول را بیان کنیم تا اینکه مناسبتی درباره موضوعی صحبت، بحث و گفت‌وگو کنیم.

بیژنی فر افزود: ما می‌توانستیم درباره جنگ ایران و اسرائیل یا درباره ازدواج صحبت کنیم اما تصمیم گرفتیم درباره زیست جنسی جامعه ایران صحبت کنیم و گفتیم این موضوع معادله همه و هیچ است. به این معنی که همه افراد درباره موضوعی آگاهی دارند اما هیچکس درباره آن صحبت نمی‌کند. 

وی درباره محوریت رویداد چهارم گود با عنوان «زیست جنسی جامعه ایران» گفت: ما درباره مسائل مختلف مد و ارتباطش با زیست جنسی، لایحه حجاب و دیگر مسائل بحث می‌شود اما می‌توانم به صورت محوری بگویم که درباره حجاب استایل‌ها بحث خواهیم کرد و درباره مسائلی که مردم در جامعه میبینند بحث می‌شود. هدف کلی رویداد این است که ما امدیم به مسئله پوشش و حجاب از دیدگاه زیست جنسی نگاه کردیم که این تیز بینی بچه‌های سردبیری بود.

وی ادامه داد: اکثر مخاطبان گود جوان‌ها  و قشر دانشجویان هستند. ما یک باشگاه مخاطبین داریم که با این دوستان درباره موضوعات هم صحبت‌ می‌کنیم و البته از فصل چهارم استارت این کار خورده است.

این تهیه کننده در پایان گفت: ما هر دو ماه یکبار رویداد را برگزار می‌کنیم و حدودا دو هفته قبل از برگزاری رویداد کمپین رسانه‌ای کار را آغاز می‌کنیم و برنامه لینک ثبت نام دارد و علاقه‌مندان برای حضور در رویداد بایستی ثبت نام کنند و کسانی که تخصص دارند و می‌توانند در رویداد گود صحبت کنند، می‌توانند دو دقیقه از خود فیلم بگیرند و ما خود این عزیزان را روی صحنه ببنیم. عزیزان علاقه‌مند به صورت کاملا رایگان می‌توانند در رویداد گود شرکت کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار