نخستین «محفل انس و معرفت» در مدینه منوره برگزار شد

نخستین «محفل انس و معرفت» در مدینه منوره با حضور زائران ایرانی از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

نخستین محفل انس و معرفت شب گذشته در هتل «ارائک طیبه» با حضور عاشقانه و دلدادگان عصمت و طهارت در جوار بارگاه پیامبر اسلام (ص) برگزار شد.

این مراسم با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط اسماعیل شادالویی از قاریان کشورمان آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ظهیری سخنران بعثه مقام معظم رهبری درباره ثواب حضور در مسجدالنبی و ارزش عبادت در این مکان مقدس گفت.

وی افزود: عبادت در این مکان از شرافت و قداست ویژه‌ای برخوردار است و نماز در مسجدالنبی ثواب و فضیلت فراوانی دارد. در واقع این مسجد شریف، تجلی‌گاه تام و تمام عبادت خداوند بر روی زمین و محل ارتباط و مناجات مخصوص با او است.

وی بر الگو قراردادن سیره و رفتار پیامبر در زندگی تاکید کرد و از گذشت به عنوان یکی از خصلت‌های والای پیامبر اکرم (ص) یاد کرد و همگان را به ترویج گذشت در جامعه توصیه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ظهیری گفت: اخلاق پیغمبر و خلق و خوی ایشان بر عاقبت بخیری ما تأثیر گذار است و اگر نسبت به ائمه و پیامبر معرفت پیدا کنیم، این معرفت در انجام صحیح مناسک هم نمایان خواهد شد.

وی زائران را به اقامه نماز شب توصیه کرد و افزود: حدود چهل روزی که در مدینه و مکه هستید نماز شب را در بیت الله و مسجدالنبی بخوانید و ثواب آن را برای قیامت خود ذخیره کنید.

این سخنران در پایان تأکید کرد که حضور در مدینه پیام‌هایی دارد و مهم‌ترین پیام آن در حقیقت پیمان با ولایت است.

در پایان نخستین محفل انس و معرفت، حمید رمضان‌پور مداح اهل بیت به ذکر مصیبت ائمه پرداخت و برای حاجت روا شدن دعا‌های نیازمندان و سلامتی رهبر معظم انقلاب دعا کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار