معرفی برترین های جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی

هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با معرفی برترین‌ شاعران در شهرستان سلماس به پایان رسید.

هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری چهارشنبه‌شب با معرفی برترین‌ شاعران در بخش‌های مختلف در شهرستان سلماس آذربایجان‌غربی به کار خود پایان داد.

در مراسم اختتامیه هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که عصر روز چهارشنبه برگزار شد، بر اساس رای هیات داوران ازبین ۲۱۰ نفر از شاعران داخل ترکی گوی کشور تندیس و جایزه نفر نخست این جشنواره به فرزانه نادملی از خدابنده زنجان رسید.

همچنین بلال کمالی از تبریز در رتبه دوم ایستاد، عوض احمدی از میاندوآب، سجاد نیکزاد از آذربایجان شرقی و ابراهیم غفاری از شبستر در رده‌های سوم تا پنجم قرار گرفتند.

همچنین در بخش شاعران قابل تقدیر، بهزاد بیات از زنجان، میلاد فتحی پور از اردبیل، محمود تاروردی پور از سلماس، تبسم شدتی از ارومیه و یعقوب نیکزاد از اردبیل تقدیر شدند.

در این بخش حسن قلی پور از چایپاره و آراز خرمالی از استان گلستان قابل تقدیر شناخته شدند.

در بخش شاعران برگزیده خارجی این جشنواره نیز از بین شصت نفر شاعر «عدنان آصف اوغلی» و ناقی خلیل هردو از عراق، اردال آدمیر متخلص به علی کهربا و رسول اورمان هر دو از ترکیه تجلیل شدند.

در آیین اختتامیه هجدهمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذربایجانی از خانواده شهید معزز، مسلم پاکروان تجلیل و تندیس جشنواره هم به علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اهدا شد.

هجدهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور شاعران داخلی و خارجی برگزار شد.

تجلیل از خانواده محدث اورموی از مفاخر آذربایجان غربی و کشور، ورود خادمان حرم رضوی و متبرک شدن مراسم با پرچم بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

در طول این مراسم شاعران داخلی و خارجی به قرائت شعر‌های خود در شأن امام رضا (ع) پرداختند.

اسماعیل فرزانه، مصطفی قلی زاده علیار، ناصر فیض، غلامرضا طریقی و سعید سلیمان پور داوران این جشنواره بودند.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی با هدف اشاعه، ترویج و نشر فرهنگ رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

۵۳۶ اثر از ۲۷۰ نفر شاعر داخلی و خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود که از این تعداد، ۴۱۶ مورد از یازده استان کشور  و ۱۲۰ اثر  از ۶۰ شاعر از کشور‌های ترکیه، آلمان، جمهوری آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان، گرجستان و عراق بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.